گزارش خبری تحلیلی آریا؛ توطئه خطرناک علیه فلسطین

خبرگزاری آریا- منابع آگاه، از دیدارهای محرمانه مقامات قطری و صهیونیستی برای اجرای شدن توطئه وطن جایگزین فلسطینی‌ها در اردن خبر دادند .
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری”النخیل”، قطر و اسرائیل در حال بررسی طرح “وطن جایگزین” به هزینه دولت اردن هستند و دیدارهای متعددی به همین منظور میان مقامات مسئول قطر و اسرائیل صورت گرفته است.
این خبرگزاری عراقی نوشت: این موضوع با آگاهی طرف‌های سعودی و آمریکایی در حال پیگیری است.
منابع آگاه اعلام کردند: با اجرای اقدامات یک‌جانبه اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و مشکلات داخلی اعراب بویژه دو دولت تاثیرگذار مصر و سوریه، زمان اجرای طرح وطن جایگزین فرا رسیده است.
این منابع اظهار داشتند: حکام قطر به اسرائیل اعلام کرده‌اند، هرج و مرج و اقدامات خرابکارانه جاری در سوریه، زمینه را برای ایجاد ناامنی در دو عرصه اردن و فلسطین فراهم می‌کند.
به گزارش این منابع، قطر در حال توطئه‌چینی پنهان علیه اردن است و این اقدام با هماهنگی برخی طرف‌ها و نهادهای مسئول در آمریکا و برخی مقامات دولت‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس صورت می گیرد.

 تحلیل آریا؛
دور جدید تحرکات جهت پیگیری طرح توطئه آمیز وطن جایگزین برای فلسطینی ها در حالی است که رژیم صهیونیستی ضمن تشدید سیاستهای توسعه طلبانه و سلطه جویانه اش در سرزمین فلسطین درصدد الحاق کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی است .
در این چارچوب رژیم صهیونیستی درصدد است با حمایت دولتهای غربی و برخی از دولتهای عربی ، زمینه های تشکیل کشور فلسطینی در سرزمین فلسطین و حساسیت جامعه جهانی در پیگیری موضوع اجرای قطعنامه های سازمان ملل از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطینی را از بین ببرد .
دولتهای غربی نیز با حمایتهای خود در این زمینه بوِیژه با ارائه طرحهایی جهت ممانعت از بازگشت آوارگان فلسطینی به موطنشان و طرح اسکان دائم آوارگان در همان کشورهایی که ساکن هستند درصدد فراهم اوردن شرایط برای تحقق توطئه های رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین هستند .
رژیم صهیونیستی با مطرح کردن موضوع طرح وطن جایگزین برای فلسطینی ها درصدد است که زمینه را برای اخراج کامل فلسطینی ها از موطنشان فراهم کند و با سلطه کامل بر سرزمین فلسطین عملاً موضوع بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان را به بایگانی تاریخ فلسطین بسپارند .
این درحالی است که قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل به صراحت بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به موطنشان و پرداخت خسارت به آنان تاکید دارد و مجمع عمومی سازمان ملل نیز بارها با صدور قطعنامه هایی بر حق مردم فلسطین در خصوص تعیین سرنوشت تاکید داشته است .
رژیم صهیونیستی همچنین با ارائه طرحهای توطئه آمیز هدف سلطه کامل بر سرزمین فلسطین و قبولاندن این رژیم اشغالگر به عنوان دولت یهودی به جامعه جهانی را دنبال می کند . ضمن آنکه با مطرح کردن طرحهای توطئه آمیزی نظیر طرح وطن جایگزین برای فلسطینی ها بدنبال اهداف توسعه طلبانه اش در کشورهای عربی نظیر اردن است . از اینرو چنین وضعیتی هوشیاری بیشتر فلسطینی ها و طرد هرگونه روند سازش در برابر رژیم صهیونیستی و تداوم مقاومت مردم فلسطین جهت به شکست کشاندن توطئه های رژیم صهیونیستی و حامیانش را بیش از پیش ضروری می سازد .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.