گزارش خبری تحلیلی آریا؛ دوستان سوریه در پی راه اندازی جنگ جهانی سوم!

خبرگزاری آریا-واشنگتن و لندن در تلاشند جرقه جنگ داخلی را در سوریه بزنند که می تواند به جنگ منطقه ای و به سرعت به جنگ جهانی تبدیل شود و هدف آنان ، مقابله با قدرت گرفتن روسیه و چین است.
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه گفت : تا زمانی که کشورهای عربی و غرب به رقابت مخرب خود در سوریه پایان ندهند ، جنگ داخلی این کشور را تهدید می کند .
کوفی عنان امروز شنبه خاطر نشان کرد:درتلاش برای اجرای برخی از تصمیم‌های اتخاذ شده در کنفرانس ژنو هستیم که مهمترین آنها یافتن موثرترین راه برای پایان دادن به خشونت‌ها و وادار کردن طرف‌ها به بررسی یک فرآیند سیاسی است.
کوفی عنان تصریح کرد: آمریکا و همپیمانانش بر مخالفان سوری نفوذ دارند و می‌توانند با کنار گذاشتن خصومت ها ، برای حل بحران سوریه نقش اساسی ایفا کنند .
وی همچنین تاکیدکرد: ایران در حل و فصل بحران در سوریه می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.
در همین حال یک تحلیلگر سیاسی از تلاش امریکا و انگلیس برای راه اندازی جنگ جهانی سوم خبر داد.
“ادوارد اسپانوس” Edward Spannaus سردبیر موسسه “بررسی اطلاعات اجرایی”  در مصاحبه با پرس تی وی گفت، امریکا و انگلیس با فشار و تلاش برای راه اندازی حمله نظامی علیه سوریه به دنبال راه انداختن جنگ جهانی سوم هستند.
اسپانوس افزود : واشنگتن و لندن در تلاشند جرقه جنگ داخلی را در سوریه بزنند که می تواند به جنگ منطقه ای و به سرعت به جنگ جهانی تبدیل شود و هدف آنان ، مقابله با قدرت گرفتن روسیه و چین است.
این تحلیلگر سیاسی همچنین هشدار داد ، وضعیت کنونی در سوریه “بسیار خطرناک” است و کشورهای غربی می خواهند آن را به سوی جنگ سوق دهند.

این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که نشست ضد سوی موسوم به دوستان سوریه روز جمعه ( ۶ جولای) در پاریس با حضور کشورهای عربی – غربی برگزار شد. در نشست مذکور بر تشدید مداخله جویی و فتنه افکنی ها علیه سوریه و به شکست کشاندن راه حل های سیاسی برای حل بحران این کشور و سوق دادن شرایط برای مداخله نظامی بیشتر در سوریه و تسلیح بیشتر تروریست ها و اغتشاش گران در این کشور تاکید شد .
 نشست های قبلی این گروه در تونس و ترکیه نیز نتیجه ای جز تشدید توطئه ها علیه سوریه نداشته است. شرکت کنندگان در نشست ضد سوری پاریس در بیانیه پایانی خود خواستار تشدید تحریمها علیه سوریه ، افزایش حمایتها از گروههای مخالف و تصویب قطعنامه ای بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل جهت فراهم آوردن زمینه برای مداخلات نظامی در این کشور شده اند.
در عین حال، بیانیه پایانی نشست ضد سوری در پاریس بر ضرورت افزایش حمایتها از گروههای مخالف در داخل و خارج از سوریه تاکید کرد. بر اساس بیانیه پایانی نشست پاریس، نشست بعدی ضد سوری در مغرب برگزار خواهد شد. این بیانیه همچون بیانیه سایر نشستهای قبلی به اصطلاح دوستان سوریه خواستار کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت شده است. موضوع مهم این است که این نشست ها در حالی برگزار می شود که بسیاری از مخالفان در داخل سوریه از شرکت در این نشست ها خودداری می کنند و آنرا زمینه ساز مداخله در امور داخلی این کشور و افزایش خشونت ها می دانند. “هیثم مناع “، از مخالفان در سوریه،در همین ارتباط با اشاره به این که برخی از طرف‌های خارجی به دنبال سلطه‌جویی و تامین منافع خود در این کشور هستند ، اعلام کرد : اکثر مخالفان داخلی در سوریه در نشستهای موسوم به “دوستان سوریه” شرکت نکرده و نخواهند کرد .
موضوع مهم دیگر در خصوص نشست روز جمعه دوستان سوریه در پاریس این است که این نشست موجب درگیری لفظی میان روسیه و آمریکا شده است.
 هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، که کشورش یکی از بانیان اصلی نشست ضد سوری دوستان سوریه و یکی از مسببان اصلی افزایش خشونت در سوریه است، با انتقاد شدید از حمایت دولت روسیه از دولت سوریه، گفت که روسیه باید برای حمایت خود از بشار اسد تاوان و هزینه سنگینی پرداخت کند.
 این اظهارات کلینتون با واکنش وزیر خارجه روسیه مواجه شد و لاوروف، آمریکا را از عوامل اصلی افزایش خشونت و ناامنی در سوریه خواند و گفت دخالت کشورهای خارجی موجب حل نشدن بحران سوریه شده است.
با نگاهی به مفاد گفتگوها و نیز بیانیه پایانی نشست به اصطلاح دوستان سوریه در پاریس که در روز جمعه برگزار شد می توان به عمق توطئه ها و فتنه افکنی های دشمنان سوریه پی برد.
این مسائل جای تردیدی را باقی نگذاشته است که چنین نشستهایی در واقع نشست دشمنان ملت سوریه است که هدف از آن هماهنگی میان توطئه های دشمنان سوریه است و هدفی جز به راه انداختن جنگ داخلی در این کشور ندارد که در صورت وقوع چنین اتفاقی، آغاز جنگ جهانی سوم دور از انتظار نیست.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.