گزارش رییس کل بانک مرکزی در دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب/ ذخایر ارزی و طلا خوب است

رییس کل بانک مرکزی با خوب توصیف کردن ذخایر ارزی و طلای کشور، از کاهش ۰٫۰۲ درصدی ضریب جینی کشور خبر داد.
 

محمود بهمنی در دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب با ارائه گزارشی از سیستم بانکی و منابع و ذخایر مالی با اشاره به اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها گفت: با اجرای این قانون ضریب جینی که نمایانگر کم شدن فاصله طبقاتی است از ۰٫۴۰ به ۰٫۳۸ کاهش پیدا کرده است.
بهمنی با اشاره به استفاده از تمام توان سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات گفت: ۳۷ درصد از این تسهیلات برای بخش صنعت و معدن، ۲۰ درصد برای کشاورزی، ۲۵ درصد برای مسکن، ۱۰ درصد برای خدمات بازرگانی و هشت درصد برای صادرات در نظر گرفته شده است.
وی به تسهیلات پرداخت شده به بخش صنعت و معدن در سه ماهه اول سال اشاره کرد و افزود: تسهیلات پرداخت شده ۳۱٫۲ درصد بوده است که در مقایسه با پایان سال ۹۰ نشانگر رشد تسهیلات ارائه شده به بخش صنعت و معدن است.
رشد نقدینگی و راه اندازی سامانه های پورتال «ارزی، شتاب و شاپرک» برای کنترل صادرات و واردات از دیگر مواردی بود که رئیس کل بانک مرکزی در گزارش خود به آنها اشاره کرد.
بهمنی ذخایر ارزی و طلای کشور را بسیار خوب توصیف و با اشاره به فشارهای اقتصادی امریکا و اروپا تأکید کرد: سیستم بانکی توانسته است با اقدامات خاص و ابتکاری، بسیاری از این محدودیت ها را مدیریت کند.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.