گزارش شیوع وبا به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گزارش چگونگی شیوع بیماری وبا در کشور از سوی وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه می‌شود.

محمدحسن قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ شیوع بیماری وبا گفت: پس از اتمام تعطیلات مجلس، گزارشی را از وزارت بهداشت و درمان در خصوص شیوع این بیماری در کشور دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: عملکرد وزارت بهداشت در حوزه بهداشت باید به گونه‌ای باشد که شیوع این بیماری در مقطع کنونی در کشور امکان‌پذیر نباشد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: شیوع بیماری وبا ناشی از دو ضعف  عدم رعایت بهداشت در مناطق مختلف و  کنترل نشدن مرزهای ورودی کشور است که هر دوی آنها جزو وظایف وزارت بهداشت است.

قربانی با انتقاد از عملکرد دولت قبل در حوزه بهداشت ادامه داد: به سبب ضعف مدیریت در حوزه بهداشت دولت سابق که درمان محور بود سبب شده که از حوزه توسعه وزارت بهداشت غافل بمانیم از این رو امروز ما شاهد گسترش بیماری‌های مانند وبا در کشور هستیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مشکل بوجود آمده در خصوص گسترش بیماری وبا نشانگر جدی نگرفتن توسعه‌ای بهداشت و درمان در کشور است از این رو باید در این دوره وزارت بهداشت به حوزه بهداشت توجه جدی‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.