گزارش عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

۰۸اردیبهشت،

تشریح اقدامات و سیاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گام های موثری در راستای اجرای سیاست ها و تکالیف قانونی به ویژه قانون برنامه پنجم توسعه کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، توسیرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آخرین آمار موجود در زمینه درآمدهای وصولی، عملکرد و فعالیت های استان های ثبتی کشور در سال ۹۱ خبر داد.

مجموعه ای از آخرین اطلاعات آماری موجود در زمینه درآمدهای وصولی، عملکرد و فعالیت های استان های کشور در یک ساله که علاوه بر انتقال شفاف و مستمر اطلاعات از بدنه اجرایی به سطوح مدیریتی ، دستیابی به اطلاعات یکپارچه و طبقه بندی شده جهت ارائه به دیگر دستگاه ها را نیز میسر می سازد.

اهم سیاست های اجتماعی سازمان در سال ۹۱ شامل تکمیل طرح کاداستر و تبدیل اسناد مالکیت قدیمی به اسناد مالکیت تک برگ کاداستری در راستای اجرای صدور اسناد مالکیت تازه تحت سیستم کاداستر آغاز و تا پایان سال ۹۱ غریب به ۴ میلیون سند تازه به مردم تحویل گردید که از این تعداد ۲۱۷ میلیون ۷۲۲ هزار و ۵ سند در سال ۹۱ صادر گردیده است جمع کل اسناد مالکیت صادره در مقایسه با سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است و معادل ۹۹ درصد اسناد در سیستم کاداستر تازه صادر گردیده است.

در طی سال قبل ده سامانه راه اندازی شد سامانه استعلام  الکترونیکی، سامانه ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی، ایجاد نرم افزار اجرا مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا، ایجاد سامانه ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود، پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی، ایجاد سامانه مالکیت صنعتی، ایجاد سامانه ثبت الکترونیکی اسناد ( ثبت آنی) ، سامانه ثبت الکترونیکی وقایع ازدواج و طلاق.

وی ادامه داد: در راستای مستند سازی تثبیت و شفاف سازی حدود مالکیت ها، در سال ۹۱ در مجموع تعداد ۲۱۹۹۷۸۰ سند مالکیت صادر کردیم که از تعداد ۲ میلیون ۱۷۷ هزار و ۲۲۵ سند مالکیت به صورت کاداستری صادر شد که اسناد مالکیت کاداستری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به صدور ۴ هزار و ۲۴۲ سند برای اراضی موقوفه اظهار داشت: در همین راستا برای اراضی ملی و مراتع ۵ هزار و ۷۳۲ سند و برای اراضی مواد تعداد ۲۳۶ سند و در اجرای طرح مسکن مهر ۳۸ هزار و ۵۲۰ سند مالکیت صادر شده است.

در سال ۹۱ تعداد ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۴۹۷ خلاصه معامله در دفتر املاک به ثبت رسیده که ۲۳ درصد آن ۸۰۱۵۶۲ خلاصه معامله از طریق سامانه ثبت الکترونیکی خلاصه معاملات در محیط مجازی ثبت املاک گردیده است و از این طریقه به روز رسانی بانک جامع اطلاعات املاک و کاداتسر بدون نیاز به داده آماری انجام می گیرد در بخش اسناد مالکیت دولتی عملکرد صدور اسناد مالکیت برای وزارت خانه و موسسات دولتی یک ساله ۹۱ تعداد ۴۰۵۱۲ سند با رشدی معادل ۳۱ درصد صدور اسناد مالکیت برای موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی تعداد ۱۳۸۶۰ سند را رشدی معادل ۱۱ درصد، اسناد مالکیت شرکت های دولتی ۶۸۷۰ سند با رشد حدود۳۱ درصد و اسناد مالکیت صادره بر اساس مستندات ۸۳۱ سند با رشدی حدود ۲۲ درصد نسبت به مشابه سال قبل بوده است.

وی با اشاره به تشکیل ۹۴۰۱۸ پرونده در دوایر اجرای کشور گفت: از کل پرونده های تشکیلی اجرا در سال ۹۱ تعداد ۵۶۷۹۱ پرونده در سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی به صورت الکترونیک تشکیل گردیده است و تعداد ۴۱۶۴۸ پرونده اجرایی و مختومه گردیده است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.