گزارش فارس از ابهام در تعرفه همراه اول پس از صدور دستور توقف افزایش

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات دستور داده افزایش تعرفه‌ تلفن ثابت و همراه تا بررسی بیشتر متوقف شود که ابتدای دولت به مردم فشار وارد نشود. اکنون ابهاماتی در تعرفه اعمالی همراه اول ایجاد شده؛ اینکه تعرفه با نرخ قبل محاسبه می‌شود یا ۵۹۹ ریال تازه.
 
به گزارش فارس، محمود واعظی وزیر تازه ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از  نخستین اقدامات خود در این وزارتخانه، دستور داده تعرفه‌های تازه تلفن ثابت و همراه که به تازگی از ۱۶ مرداد اجرا شده بود، تا بررسی بیشتر متوقف شود تا در حق مشترکان و اپراتور اجحافی صورت نگیرد.
 
توقف تعرفه تازه تلفن همراه به این معنی است که همراه اول باید تعرفه ۵۹۹ ریالی به ازای هر دقیقه مکالمه داخل شبکه سیم‌کارت‌های دائمی خود را فعلا اعمال نکند و به تعرفه‌های قبل بازگردد.
 
پس از مطرح شدن این دستور، خبرنگار فارس پیگیری وضعیت فعلی تعرفه‌ها و اینکه اکنون چه تعرفه‌ای معیار محاسبه صورت‌حساب‌‌ها است را از همراه اول جویا شد.
 
همراه اول: در صورت ابلاغ توقف تعرفه تازه، تبعیت خواهیم کرد
 
وحید صدوقی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که «وزیر ارتباطات دستور توقف تعرفه‌های تازه  تلفن ثابت و همراه را صادر کرده، آیا با این دستور تعرفه‌های همراه اول به تعرفه‌های سابق باز گشته یا همان ۵۹۹ ریال تازه محاسبه می‌شود»، اظهار داشت: طبق دستور وزیر قرار است گروهی نرخ را بررسی و نتیجه را اعلام کنند؛ به گونه‌ای که تعرفه‌ها به نفع مشترکان باشد و در حق اپراتور نیز اجحاف نشود.
 
مدیر عامل همراه اول افزود: تعرفه تازه ۵۹۹ ریالی براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرا شده و توقف آن نیز باید از سوی سازمان تنظیم ابلاغ شود.
 
وی ادامه داد: هنوز دستوری مبنی بر توقف اعمال تعرفه‌ تازه دریافت نکرده‌ایم که در صورت دریافت این دستور، قطعا تابع هستیم و به آن عمل خواهیم کرد.
 
رگولاتوری: توقف تعرفه ابلاغ شده است
 
در روز مصاحبه با مدیرعامل همراه اول، خبرنگار فارس در پیگیری سبب ابلاغ نشدن دستور توقف تعرفه موبایل، به همراه اول، به اظهار نظرهای متفاوتی رسید.
 
در پیگیری از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یک منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت که دستور مذکور مبنی بر توقف اعمال تعرفه تازه همراه اول به این شرکت ابلاغ شده است.
 
با توجه به این تفاوت نظرها، مشخص نیست که سرانجام دستور توقف تعرفه‌های تازه ابلاغ شده یا خیر. این موضوع اکنون که برای اولین بار مطرح می‌شود با این ابهامات رو به رو است. اما بدیهی است که در روزهای آینده که اشخاص بسیاری متوجه آن خواهند شد و شفاف‌سازی صورت گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.