گزارش مفصل از کنسرت مانی رهنما

۲۱اردیبهشت،

میلاد آقازاده : مانی رهنما پس از آخرین اجرای خود در نمایشگاه بین المللی این بار در ایوان شمس در حالی بر روی صحنه رفت که نوازنده ی چیره دست ایران ، داریوش تقی پور ( اوستا ) پس از ۱۰ سال او را در این اجرا همراهی میکرد .

 مانی رهنما از بهترین و مسلط ترین خوانندگان پاپ ایران و دست پرورده ی استاد بزرگوار زنده یاد بابک بیات به شمار می رود . قدرت صدای مانی رهنما به حدی بود که می توانست حتی بدون میکروفن هم بخواند و صدایش نه تنها به گوش همه ی حضار بلکه به گوش کل تهران هم برسد .

با آغاز کنسرت و اجرای بی نظیر مانی رهنما و نوازندگی پیانوی دلنواز داریوش تقی پور در نگاه تماشاگران آرامش کاملا احساس میشد . به نقل از ی مانی رهنما تنظیمات قطعات به سبک مورد علاقه اش یعنی سبک ” جَز ” نزدیک شده بود و هدف از این اجرا تلقین احساس آرامش یا به قول خودش ریلکسِیشن بود که در این امر نیز موفق بود ، چرا که اساسا مانی رهنما از آن دسته خوانندگانی است تلفیق صدای خوبش با انتخاب های دقیق و ریزبینانه اش پرچم صلح و آرامش را بالا می برد.

در این اجرا آهنگهایی از آلبوم کجا به خنده می رسیم و مرسدس اجرا شد که می توان به قطعات پر طرفدار ” مرسدس ” ، ” پرنده ” و “ کجا به خنده می رسیم ” اشاره کرد .

همچنین قطعه ی تازهی به نام ” لالایی شو ببین ” با ترانه ی زیبایی از دکتر چراغعلی دربارهٔ ی ” کودکان کار” نیز اجرا شد . شنیدن این قطعه ی زیبا با صدای مانی رهنما پس از مدتها کم کاری و گزیده کاری دکتر چراغعلی بسیار دلنشین بود .

کنسرت مانی رهنما یک کنسرت کاملا فرهنگی بود و همه آنهایی که در سالن حاضر بودند متفق القول بر این بودند که جزء معدود برنامه های فرهنگی بوده که فضای برنامه با نوع اجرا و هدف نهفته در پشت این اجرا تناسبی دلچسب داشته است .

در پایان برنامه مانی رهنما در مورد این اجرا و اجراهایی از این دست از مردم نظر خواهی کرد که مردم با تشویق های بی وقفه یشان رضایت خود را از این مدل اجراها نشان دادند .

حضور هنرمندان بزرگواری که با مهر خود مهمان این برنامه بودند هم در جای خود قابل ستایش است از این بزرگواران میتوان به سرکار خانم گلاب آدینه ، جناب آقای دکتر محمدرضا چراغعلی ، جناب آقای دکتر عبدالجبار کاکایی ، جناب آقای سیاوش اسعدی ، جناب آقای مجید واشقانی و هنرمند جوان خوش آتیه و خوش صدای موسیقی امیرعباس گلاب اشاره کرد .

این کنسرت خیریه به همت کانون ادبی زمستان به مدیریت آقای سجاد عزیزی آرام برگزار شد.

همچنین از آقایان حمیدرضا خجندی (مدیر شرکت فرهنگی هنری آوای آیین) محسن معراجی و محمد ابراهیمی (مدیر اجرایی) ، و خانم امینی ( مدیر برنامه های مانی رهنما ) به خاطر زحمات بی دریغشان تشکر می کنیم چرا که بدون همیاری این عزیزان تهیه این گزارش امکان پذیر نبود .

عکسهای این اجرا ، را از دوربین سپیده بلوکات می بینیم :

منبع: هارمونی


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.