گزارش “کافه سینما” از روز سوم کامیک -کان ۲۰۱۲: اخبار و حواشی نشست امروز «جانگوی‌‌ رها از بند»: از صحبت در مورد کاراکتر اسب فیلم و ارتباط میان وضع اقتصادی آمریکا با تاریخ این کشور تا عکس العمل تارانتینو به لباس یکی از حاضران + گالری تصاویر را ببینید

کافه سینما- امروز تالار H جشنواره کامیک کن شلوغ‌ترین و مهیج‌ترین روز خود را سپری کرد. «کوئنتین تارانتینو» به همراه «جیمی فاکس»، «دان جانسون»، «کریستف والتز» و «کری واشنگتن» برای فیلم «جانگوی‌‌ رها شده» به سن دیاگو آمده بودند. ابتدا کلیپی ۸ دقیقه‌ای از فیلم نمایش داده شد و بعد از آن نشست عوامل فیلم آغاز گردید. نشستی که پر از صحبت‌ها و حواشی جالب بود، از صحبت‌های تارانتینو و جیمی فاکس در مورد اسب جانگو گرفته و اظهار نظر کریستف والتز درباره وضعیت اقتصادی امروز آمریکا و ارتباطش با مضمون فیلم و سوال خانومی در لباس زرد رنگ مشابه کاراکتر عروس بیل را بکش و عکس العمل جالب تارانتینو. متن و حواشی این نشست پر انرژی را در کافه سینما بخوانید:

ایده اولیه ساخت وسترن: ۱۳ سال پیش

ابتدا گروه بازیگران بر روی سن آمدند و با اضافه شدن تارانتینو با ظاهری کاملا کامیک کانی! جمعیت به وجد آمدند. کیو تی صحبت‌ها را آغاز کرد و از ایده ساخت وسترن اسپاگتی گفت: «من همیشه می‌خواستم فیلمی وسترن بسازم، اما همیشه در ذهنم بود که وسترنی سورئال و اسپاگتی خواهد بود. تم اصلی جانگوی‌‌ رها از بند ۱۳ سال پیش در ذهنم بوجود آمد»

جیمی فاکس فیلم نامه را شجاعانه و متفاوت نامید و گفت که با شروع فیلم برداری تارانتینو همیشه نگران بوده است که او چگونه می‌تواند وارد نقش برده شود و همیشه از او می‌پرسید: «که آیا می‌توانی همه چیز را از خودت دور کنی و یک برده شوی» فاکس ادامه می‌دهد که زندگی کودکی او در جنوب بسیار در درآوردن نقش جانگو به او کمک کرده است

کریستف والتز: «فیلم تارانتینو کمک می‌کند تا علت وضعیت فعلی آمریکا را بهتر بفهمیم»

«با نگاه کردن جزئی‌تر به تاریخ آمریکا، ملا می‌توانیم بهتر درک کنیم که د حال حاضر چه اتفاقی در حال رخ دادن است» والتز ادامه می‌دهد: «و همین موضوع بزرگ‌ترین مزیت بودن در چنین فیلمی بود» او صحبت‌هایش را اینچنین روشن می‌کند که: «در نتیجه این اتفاق خوبی است که ابعاد و دلالیل آنچه که امروز در حال رخ دادن است را بهتر بفهمیم. و این اتفاقات پس زمینه تاریخی دارد. من فکر می‌کنم اتفاقات امروز فقط ناشی از وضعیت بد اقتصادی نیست و منشا تاریخی دارد.»

سکانس جونا هیل چیزی مشابه سکانسی  از سگدونی

صحبت‌ها به نقش جونا هیل در جانگوی‌‌ رها از بند رسید و تارانتینو گفت که جونا هیل نفش یک از رگولاتور‌ها را دارد که قبل از جنگ داخلی جنوب به قتل عام آفریقایی- آمریکایی‌ها می‌پرداختند. به گفته تارانتینو کاراک‌تر جونا هیل بسیار بامزه از آب درآمده است. کیو تی سکانسی که در آن جونا بازی می‌کند را با سکانسی در سگدونی مقایسه کرد که اعضای تیم «اسم‌های رنگیشان» مشخص می‌شود.

کاراکتری در فیلم که تا به حال صحبتی از آن نشده است: اسب جانگو

تا به حال صحبتی از اسب جیمی فاکس در جانگوی‌‌ رها از بند نشده است، اسم اسب «چیتا» است و تارانتینو می‌گوید که: «او کاراک‌تر مهمی است»

جیمی فاکس داستان جالبی از اسب فیلم تعریف می‌کند: «من همیشه می‌گویم که پروژه‌های بزرگ همچون جانگوی‌‌ رها از بند همسو با شما در زندگی حرکت می‌کنند و یک جایی به سراغت می‌آیند. چهار سال و نیم قبل از این فیلم من اسبی خریدم و از اتفاق تارانتینو من را به فیلم وسترنش دعوت می‌کند و من می‌گویم که من خودم اسب دارم.»

تارانتینو اضافه می‌کند: «و اسب او در فیلم یک کاراک‌تر است.. در فیلم اسمش را تونی گذاشتیم و در واقع کاراک‌تر مهمی نیز است»

پس باید منتظر بمانیم تا ببینیم اسب جانگو چه چیز جدیدی را وارد فیلم می‌کند.

فیلم بعدی تارانتینو: به نظر نمی‌رسد بیل را بکش ۳ باشد

هنوز یک هفته از فیلم برداری جانگوی‌‌ رها از بند باقی مانده است و تارانتینو آنقدر غرق تولید این فیلم شده است که نمی‌تواند در این زمان به فیلم بعدی‌اش فکر کند و هیچ ایده‌ای ندارد که به سراغ چه فیلمی خواهد رفت. او می‌گوید: «بیل را بکش و این فیلم بزرگ‌ترین ماجراجویی زندگی من بوده‌اند و من می‌دانم بعد از این‌ها چه فیلمی خواهم ساخت». تارانتینو در مورد بیل را بکش ۳ به شکل واضح پاسخی نداد ولی به نظر نمی‌رسد فیلم بعدی کیو تی باشد.

عکس العمل تارانتینو به لباس یکی از هواداران

اتفاق جالبی که در انتهای نشست افتاد بالا آمدن دختری با لباسی مشابه کاراکتر عروس در بیل را بکش برای پرسیدن سوال بود و تارانتینو با دیدنش گفت: «در این لباس خیلی جذاب شده‌ای»، با گفتن این جمله دختر که دست و پایش را گم کرده بود گفت: «این لحظه بزودی در وبلاگم قرار خواهد گرفت»

تصاویری از نشست امروز:

  • Click to enlarge comic con- django1.jpgClick to enlarge Click to enlarge
  • Click to enlarge comic con- django10.jpgClick to enlarge Click to enlarge
  • Click to enlarge comic con- django2.jpgClick to enlarge Click to enlarge
  • Click to enlarge comic con- django3.jpgClick to enlarge Click to enlarge
  • Click to enlarge comic con- django4.jpgClick to enlarge Click to enlarge
  • Click to enlarge comic con- django5.jpgClick to enlarge Click to enlarge
  • Click to enlarge comic con- django6.jpgClick to enlarge Click to enlarge
  • Click to enlarge comic con- django7.jpgClick to enlarge Click to enlarge
  • Click to enlarge comic con- django8.jpgClick to enlarge Click to enlarge
  • Click to enlarge comic con- django9.jpgClick to enlarge Click to enlarge


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.