گزیده‌ای از سرمقاله‌های انبارلویی در روزنامه رسالت کتاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب گزیده‌ای است از یادداشت‌های محمدکاظم انبارلویی که پیش از این در ستون سرمقاله روزنامه رسالت به چاپ رسیده است.

از جمله این مطالب می‌توان به یادداشت‌هایی زیر عنوان منادی صلاح و سداد، ترور یا کودتا، اقتصاد دویشی، جمهوری مدرن، پارادوکس حاکمیت سرمایه و دموکراسی، ستم عریان و غرب بی‌وجدان، رگ شناسی سیاسی، پیروز کارزار تبلیغاتی نیویورک، رونمایی در عاشورای ۸۸، ایران پس از فتنه ۸۸ و مجلس زنده اشاره کرد.

محمدکاظم انبارلویی در هشتم بهمن ماه سال ۱۳۳۵ متولد شد. از اوایل سال ۵۶ نشریه‌ای زیرزمینی با نام «حزب‌الله» منتشر کرد که عمدتاً اخبار نهضت اسلامی و بیانیه‌های حضرت امام خمینی (ره) در آن به چاپ می‌رسید.

انبارلویی روزنامه‌نگاری باسابقه فعالیت‌های سیاسی و حزبی است. با پیروزی انقلاب اسلامی به حزب جمهوری اسلامی پیوست و از سال ۵۸ تا ۶۰ دبیری این حزب در قزوین و از سال ۶۰ تا ۶۴ همین مسئولیت را در آذربایجان شرقی به عهده گرفت.

در سال ۵۸ نشریه‌ای کارگری را منتشر کرد که به آغاز به کار روزنامه جمهوری اسلامی متوقف شد. انبارلویی از سال ۶۴ همزمان با انتشار روزنامه رسالت، مسئولیت دبیری گروه خبر این روزنامه و سپس دبیری آن را بر عهده گرفت که فعالیت وی در این سمت تاکنون ادامه دارد.

او بعد از انحلال حزب جمهوری اسلامی به حزب مؤتلفه اسلامی پیوست. در ۸ کنگره این حزب به عضویت شورای مرکزی انتخاب شد و هم اکنون رئیس مرکز سیاسی حزب یادشده است.

از کتاب‌های منتشرشده او می‌توان به نقدهای بی‌پاسخ در نقد آرای عبدالکریم سروش، براندازی خاموش، نقض اصل ۵۳ قانون اساسی، آسیب شناسی مالیه عمومی و مقدمه جهاد اقتصادی؛ اصلاحیه مالیه عمومی اشاره کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.