گستردگی فعالیت های معاونت امور هنری بخش مهمی از دغدغه مسوولان را پوشش می دهد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ‘حمید شاه آبادی’ شب گذشته(سه شنبه) در مراسم افطاری معاونت امور هنری که با حضور ‘سیدمحمد حسینی’ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و برنامه سازان صدا وسیما برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به میهمانان عنوان کرد: اکنون شرایطی که کشور با آن مواجه است و نیز تغییراتی جهانی که بر فرهنگ ما تاثیر گذاشته، سبب ایجاد فاصله نسل ها و موضوعاتی از این دست شده، که بررسی و پرداختن به آنها، دغدغه اصحاب فرهنگ و رسانه است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ماه مبارک رمضان جهت تزکیه فردی و اجتماعی گفت: این ماه مبارک، فرصت خاصی است، زیرا طی آن، دل ها آماده پذیرش مسایل معنوی می شود و فرهیختگان و اصحاب رسانه می‌توانند از معنویت این ماه مبارک برای ارائه پیام های روحانی و معنوی استفاده کنند.

معاون امور هنری وزیر ارشاد افزود: همگان می دانند که نقش هنر در تامین این نیازها بی بدیل است و تردیدی نیست که این نقش جایگزین ندارد و می توانیم از آن بهره مند شویم.

شاه آبادی ادامه داد: با وجود توانایی بالای معاونت امور هنری در ساخت و پوشش برنامه های فرهنگی و هنری، چرا امروز با داشتن این ظرفیت قوی برای ارائه پیام دین به جهان تا این حد بی بهره هستیم.

معاون امور هنری وزیر ارشاد افزود: گستردگی رشته های معاونت امور هنری در بخش هایی نظیر موسیقی، تئاتر، تجسمی، مد و لباس و بخش های استانی می تواند بخش مهمی از چالش ها و دغدغه های مسوولان کشور را پوشش دهد، البته به شرط آنکه با تمام توان برای به کار گیری این ظرفیت ها اقدام شود.

وی افزود: با نگاهی به اتفاقات هنری گذشته کشور می بینیم که هر کدام از آنان حرکتی عظیم را تشکیل داده اند اما به خاطر ثبت نشدن، مانند رودخانه ای در گذر زمان به فراموشی سپرده شده اند، از این رو برای بهره مندی از رودخانه زیبای هنر، دفتر هنر در رسانه با هدف ثبت وقایع و فعالیت های تصویری معاونت هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار می کند.

شاه آبادی، فرهنگسازی در حوزه هنر از طریق صدا و سیما را ضروری خواند و گفت: امیدواریم سرمایه عظیم کشور را که در عرصه هنر نهفته است، بتوانیم با ارتباط و تعامل بیشتر اصحاب رسانه به بهره برداری برسانیم.

فراهنگ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۶۵۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.