گسترش تروریسم در افغانستان حاصل بی‌تدبیری‌های جامعه بین‌الملل است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

سفیر سابق ایران در افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفیر سابق ایران در افغانستان گفت: گسترش جریان‌های تروریستی افراطی، بی‌تدبیری‌های جامعه بین الملل، ناکارآمدی دولت حاکم براین کشور ، سه فاکتور اصلی و مهم در توسعه تروریسم در افغانستان بوده و تا وقتی که این مسائل حل نشود نمی‌توان آینده روشنی برای افغانستان متصور بود.

محمد ابراهیم طاهریان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه اینکه وجود جریان‌های افراطی همچون القاعده در افغانستان، توجیهی برای حضور نیروهای نظامی در خاک این کشور شده است، اظهار داشت: جریان‌های افراطی و مبارزه با تروریسم iبهانه‌ای برای حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و هجوم iبه خاک این کشور شده‌اند.

وی تصریح نمود: فضای متشنج و ناآرام در این کشور، حاکی از عدم حاکمیت و مدیریت مناسب است و مردم افغانستان متحمل این وضعیت نابسمان می باشند.

طاهریان با اشاره iبه عملیات تروریستی اخیر در افغانستان و سوء استفاده گروه‌های تروریستی افراطی از نام و وجهه‌ی اسلام، افزود: پس از واقعه‌ی تاسف‌بار تروریستی در افغانستان و iبه خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه و مظلوم افغان، هیچ گروه افراطی مسئولیت این اتفاق را بر عهده نگرفت و با اظهار بی‌اطلاعی نسبت iبه این رویداد سعی نمودند این اقدام تروریستی را توجیه نمایند.

سفیر سابق ایران در افغانستان با بیان اینکه افزایش اقدامات تروریستی در خاک این کشور سبب نگرانی، ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردمان افغانستان شده است، تصریح نمود: انجام عملیات تروریستی در شهرهای مختلف افغانستان موج ناامنی را در سراسر این کشور گسترش داده است.

وی در پایان یادآور شد:  گسترش جریان‌های تروریستی افراطی، بی‌تدبیری‌های جامعه بین‌الملل، ناکارآمدی دولت حاکم براین کشور، سه فاکتور اصلی و مهم در توسعه تروریسم در افغانستان بوده و تا وقتی که این مسائل حل نشود، نمی‌توان آینده روشنی برای افغانستان متصور بود.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.