گسترش همکاری‌ها در زمینه مقابله با جرایم سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

در دیدار وزیر کشور با سفیر روسیه در تهران تأکید شد

وزیر کشور در دیدار سفیر روسیه در تهران خواستار گسترش و توسعه بیش از پیش روابط و تعاملات بین تهران- مسکو شد و بر افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های آموزش، انتقال تجربیات در زمینه مسائل مرزی و امنیتی و مقابله با جرایم سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور ، مصطفی محمدنجار وزیر کشور در دیدار با ” لوان جاگاریان ” سفیر روسیه در ایران، گفت: ایران و روسیه می‌توانند همکاری‌های مشترکی در زمینه مسایل امنیتی، مرزی و جرایم سازمان‌یافته خصوصا بحث آموزش و انتقال تجربیات و شرکت در نشست‌های مشترک داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از مواضع خوب روسیه در راستای حمایت از جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش مناسبات بین دو کشور به خصوص در بحث مبارزه با مواد مخدر با توجه به همجواری دو کشور ایران و روسیه با افغانستان تاکید کرد.

محمدنجار ادامه داد: ایران و روسیه به دلیل همجواری با افغانستان در محل ترانزیت و قاچاق مواد مخدر قرار دارند و این موضوع خطری برای نسل جوان دو کشور محسوب می‌شود.

وزیر کشور در ادامه این دیدار، روابط ایران و روسیه را خوب و مثبت ارزیابی کرد و عزم و اراده مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر پیگیری توافقنامه‌‌های قبلی به خصوص در بحث مبارزه با قاچاق و تزانزیت مواد مخدر را یادآور شد و با اشاره به سفر سال گذشته خود به روسیه و امضای توافقنامه‌هایی با وزیر موقعیت های اضطراری و مواد مخدر این کشور ابراز امیدواری کرد که طرفین گام‌های محکمتری در جهت پیشبرد و عملیاتی شدن توافقنامه‌های قبلی بردارند .

محمدنجار گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود در زمینه آموزش، درمان و توانبخشی معتادان را در اختیار روسیه قرار دهد و از ظرفیت‌های این کشور نیز در زمینه مقابله با بحران و حوادث استفاده کند.

وزیر کشور همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌مندی از تجربیات روسیه در بحث اطفاء حریق تاکید کرد.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.