گشت ارشاد به زنان محجبه/ باربی شهادت‌طلبه هدیه کند!

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

در روزهایی از سال نیروی انتظامی که متولی گشت های ارشاد …

در روزهایی که عروسک باربی به شکل‌ها و رنگ‌های مختلف از رقاصه گرفته تا شهادت طلب(!) و محجبه، دل همه خانواده های ایرانی را برده، مسئولان فرهنگی کشور همچنان راه ترویج عفاف و حجاب را در برخورد فیزیکی با بدحجاب‌ها ویا دادن یک شاخه گل به محجبه‌ها جستجو می کنند!

سایت صراط پیشنهاد خوب و جالبی در راستای محجبه کردن خانم‌های ایرانی داده است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید: «داستان عروسک باربی تفاوت چندانی با داستان ماهواره ندارد! احتمالا از دید مسئولان فرهنگی، یا روال فعلی و جهت‌گیری فرهنگی کشور هیچ ایرادی ندارد(!) و یا باید صورت مسئله را از بیخ و بن پاک کرد! چه ماهواره باشد، چه باربی و چه بدحجابی!

در این بین البته گاهی افکار فرهنگی نیز به سراغ مسئولان ما آمده؛ اما نه از ساخت “خاله” و “عمو” و “عمه”های قلابی در تلویزیون کاری ساخته بود. نه طرح “شکرستان” پشت جلد دفتربا دو سه برابر قیمت توانستند با “بتمن” و “بن‌تن” رقابت کنند و نه واردات “دارا و سارا” از چین توانست از ابهت “باربی” آمریکایی بکاهد!

باربی، عروسکی که بارها و بارها به سبب ترویج فرهنگ غربی توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شد و رسانه نجیب جمهوری اسلامی  آن را ابزاری در راستای جنگ نرم معرفی کرد، هر بار به شکل‌های مختلف و با رنگ و لعاب های گوناگون وارد بازار شد که تازهترین آن، باربی جنگی و شهادت طلبانه است! این عروسک بی جان در این نقش سیاسی سعی می کند، ارزش هایی چون شهادت طلبی، دفاع و دیگر ارزش هایی که برای ما مقدس است را زیر پاهای به ظاهر نحیف خود له کند.

باربی شهادت طلب پس از فریاد «الله اکبر» با فشردن ضامن کمربند انفجاری خود منفجر می‌شود؛ این عروسک بطور غیرمستقیم و حتی مستقیم تلاش می‌کند تا مسلمانان را اشخاصی خشونت طلب و جنگ دوست معرفی کند، جالب اینجاست که این عروسک همواره و در تمام شکل و شمایل های خود به طور ثابت خنده ای ملیح بر لب دارد، البته این لبخند می تواند به ریش اشخاصی باشد که بی هیچ توجهی این کالا را ترویج می کنند.

حالا اگر از باربی و شکل و شمایلی که هرروز به آن در می آید، بگذریم، به fulla  می‌رسیم. عروسکی که هم قیافه باربی است با این تفاوت که محجبه شده تا این بار دل و دین خانواده های معتقدتر را ببرد. البته این محصول هم نه راهکار مسئولان ما که تولید بعضی از کشورهای همسایه است.

با توجه به تجربه ای که از مسئولان فرهنگی سراغ داریم، احتمالا مهم ترین راهکار آنها در آینده نه چندان دور، اعطای این عروسک تازه در مهدها و دارالقرآن ها با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشد. آن زمان ۲۶ دستگاه فرهنگ‌ساز کشور ترویج حجاب را هم به دست به طور کامل به بدل باربی خواهند سپرد!

در روزهایی از سال نیروی انتظامی که متولی گشت های ارشاد است، برای ارشاد! هر چه بیشتر اقدام به دادن گل به زنان محجبه می کند، ما پیشنهاد می کنیم که این نیروی ارزشی بجای گل، عروسک های تازه و با حجاب اسلامی fulla  .را به هنجار پذیران جامعه بدهد

اینکه ایران و ایرانی مورد تهاجم فرهنگ غربی است، اینکه مسئولین فرهنگی ما دست بسته و تاتی و تاتی وار قدم برمی دارند، اینکه تولیدات فرهنگی ما تشریفاتی و حاشیه ای است، اینکه مسئولان ما تنها در خم اول شعار و شعارزدگی مانده‌اند و هزار اینکه دیگر نه تازه است و نه پایان پذیر؛ ولی راه‌حل چیست؟


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.