گفتمان‌ها باید در جهت فراهم‌سازی پاسخ به نیازهای اساسی جامعه باشد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه گفت:باتوجه به تاکیدات فراوان و مکرر مقام معظم رهبری در مورد گفتمان سازی در فضای جامعه و ایجاد فضای گفتمان و تعامل فکرها، گفتمان‌ها لازم است در جهت فراهم سازی پاسخ به نیازهای اساسی جامعه باشد.

احمد قریب در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، افزود: در غیر این صورت گفتمان‌ها به سنتی گرایش پیدا می‌کنند که نیاز محور نمی باشند و لذا نمی‌توان انتظار داشت که جامعه نیز به چنین گفتمان‌هایی توجه کند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت نخبگان در ایجاد گفتمان پیشرفت و عدالت در کشور، اظهار نمود: نخبگان در جبهه مقدم گفتمان ملی مرتبط با پیشرفت و عدالت قرار دارند.

وی تصریح نمود: ایفای نقش گسترده نخبگان معطوف به دریافت بازخوردهای مرتبط با نیاز محوری است و نیاز محوری گفتمان‌ها تضمین نماینده مشارکت و یا حمایت مردم است.

رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه ادامه داد: در واقع بر اساس تعبیر بسیار ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی که مردم باید در صحنه باشند می‌توان با حمایت مردمی گفتمان مرتبط با پیشرفت و عدالت را محقق ساخت.

وی با اشاره به نقش نخبگان در ایجاد فضای گفتمان، گفت: توجه به سرمایه اجتماعی از یک سو و کاهش شکاف در طبقات اجتماعی از سوی دیگر، فضا و زمینه مناسب اعتماد متقابل بین مردم و مسوولان را فراهم می‌کند.

این مقام مسوول با اشاره به نقش و جایگاه نخبگان دستگاه‌های اجرائی در گفتمان سازی فضای جامعه، گفت: اگر فرض را بر این بگذاریم که نخبگان دستگاه‌های اجرایی قابل شناسایی می باشند، وارد نمودن آنها به گفتمان‌های نیاز محور جامعه کار دشواری نمی باش.

رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با ارائه راه‌کارهایی به منظور ایجاد گفتمان بین نخبگان و مشارکت واقعی نخبگان در پیشرفت استان مرکزی، گفت: اولین راهکار بهره‌گیری از نخبگان شاخص و در عین حال گمنام در استان مرکزی برای طراحی گفتمان‌های نیاز محور است.

قریب خاطر نشان نمود: دومین راهکار غیردولتی نمودن عرصه گفتمان‌هاست چون تجربه گفتمان‌های با رنگ و روی دولتی تجربه موفقی نبوده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.