گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه چین و آمریکا در خصوص روابط دو جانبه

۱فروردین ۱۳،

رسانه‌های چین گزارش دادند که وزرای خارجه چین و آمریکا تلفنی در خصوص روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، ” وانگ ویی” وزیر خارجه چین در این گفتگوی تلفنی گفت: از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و آمریکا در ۳۴ سال پیش، روابط دو جانبه با تلاش‌های مشترک نسل‌های قبلی رهبران دو کشور پیشرفت بزرگی داشته است.

وی گفت: روابط دو جانبه هم اکنون به نقطه آغاز تازه تاریخی خود رسیده است. دو کشور باید بر پایه دستاوردهای حاصل شده توسط نسل‌های قبل با گام‌های استوار پیش روند.

وزیر خارجه چین گفت: وظیفه اصلی که هر دو طرف با آن مواجه می باشند، چگونگی اجرای توافق حائز اهمیتی است که رهبران این دو کشور به آن رسیده‌اند. این دو قدرت باید دیدی جهانی در ایجاد روابطشان داشته باشند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: روابط آمریکا و چین جریان قدرتمندی از پیشرفت داشته و زمینه‌های همکاری بسیار بیشتر از اختلافات است.

وی گفت: آمریکا مشتاقانه منتظر تقویت ارتباطات با چین برای برقراری روابط مثبت تر و سازنده تر است تا نمونه خوبی از مذاکرات و همکاری ها بین این دو قدرت جهانی ایجاد کند.

وزرای خارجه چین و امریکا همچنین در بین موضوعات مورد بحث، در خصوص وضعیت شبه جزیره کره، تغییرات فضای سیاسی و امنیت سایبری تبادل نظر کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.