گلایه های جعفردهقان از شرایط سینمای دفاع مقدس و برخی بازیگران

حضور فیلم های بی کیفیت که گویای واقعیت های هشت سال دفاع مقدس نبوده، باعث افت شدید این ژانر درسینما شده است.

جعفردهقان بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص افت ژانر دفاع مقدس در سینما و تلویزیون به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت:‌ متاسفانه درحال حاضر سینمای دفاع مقدس با افت شدیدی روبرو است و آثارنمایش یافته دراین ژانر نتوانسته گویای واقعیت های هشت سال دفاع مقدس باشد.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره دفاع مقدس تنها بازنگری فیلمهای دهه ۶۰ و ۷۰ بوده و تا به امروز با رشدی روبرو نشده ایم.
وی افزود: زمانی که این ژانر وارد سینما شد تصور کردیم می توان حرف هایی را ازاین طریق به مردم منتقل کنیم، اما با پایان جنگ، سینمای دفاع مقدس هم تمام شد.
وی اظهار داشت: امروزه فیلم هایی که با موضوع دفاع مقدس تولید می شود تنها هجویات بوده و از فداکاری،‌ رشادت و عشق رزمنده هایمان حرفی به میان نمی آید.
وی افزود: چرا فیلمسازان به جای ساخت فیلم های طنز به آسیب دیدگان و مشکلات رزمنده هایمان نمی پردازد؟
دهقان درخصوص بازی بازیگران دفاع مقدس بیان کرد: بیشترین تعجب و ناراحتی ام نسبت به بازیگرانی است که با توجه به تجربه و آگاهیشان نسبت به جنگ درفیلمهایی ایفای نقش می کنند که گویای واقعیت های جنگ نیست.
وی افزود:‌ آثارخوبی توسط ابراهیم حاتمی کیا، کمال تبریزی،‌ جمال شورجه و شهریاربحرانی با موضوع دفاع مقدس تولید شده که متاسفانه دیگرنامی از آنها نیست و زمینه ای درجهت تولید این چنین آثاری برای آنها مهیا نمی شود.
دهقان ادامه داد: هنوز جنگ درشهرهای جنوبی کشورمان نمایان است و کارگردانهایمان می توانند با استفاده از آنها آثارخوب و قابل توجهی را تولید کنند.
وی درخصوص واکنش بعضی از دوستان نسبت به نقدهای صورت گرفته دراین ژانر گفت: متاسفانه زمانی که نقدی به ژانر دفاع مقدس می شود با واکنش های تندی اسوی دوستان مواجه می شویم که این بازخوردها عادلانه و منطقی نیست.
دهقان خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی شاهد پیشرفت دوباره این ژانر درسینما و تلویزیون کشورمان باشیم./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.