گلشیفته و کیارستمی در جشنواره فیلم لندن

به گزارش آخرین نیوز به نقل از بی بی سی، فیلم “همچون یک عاشق”، آخرین ساخته عباس کیارستمی که در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن ۲۰۱۲ نیز شرکت داشت، در پنجاه و ششمین جشنواره فیلم لندن به نمایش درمی آید.

گلشیفته فراهانی نیز با فیلم “سنگ صبور” ساخته عتیق رحیمی، نویسنده و فیلمساز افغان تبار، ساکن فرانسه در جشنواره لندن امسال شرکت می کند. در این فیلم که از روی رمانی پرفروش به همین نام نوشته خود عتیق رحیمی ساخته شده و در بخش “سفر” جشنواره فیلم لندن به نمایش درمی آید، گلشیفته فراهانی، نقش یک زن افغان را بازی می کند که وظیفه مراقبت از شوهر معلولش را که در جریان جنگ، دچار مرگ مغزی شده بر عهده دارد.

فیلم “یک خانواده محترم” ساخته مسعود بخشی، تنها نماینده سینمای ایران است که در بخش “مناظره” جشنواره فیلم لندن پذیرفته شده است.

کلر استوارت استرالیایی که به جای ساندرا هبرون، به عنوان مدیر هنری جشنواره فیلم لندن انتخاب شده، امروز (چهارشنبه ۵ سپتامبر) در کنفرانس مطبوعاتی پنجاه و ششمین دوره این جشنواره، برنامه ها و فیلم های بخش های مختلف جشنواره را اعلام کرد.

به گفته خانم استوارت، امسال ۲۲۵ فیلم کوتاه و بلند داستانی و مستند در بخش های مختلف جشنواره لندن به نمایش درمی آید که از میان آنها، ۱۴ فیلم در بخش سینمای جهان، ۱۵ فیلم در بخش سینمای بین الملل و ۳۴ فیلم در بخش سینمای اروپا، برای نخستین بار در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

مارکو بلوکیو، آلن رنه، برادران تاویانی، تیم برتون، میشائیل هانه‌که، عباس کیارستمی، کریستین مونجیو، میرا نایر، مایکل وینترباتم، سالی پاتر، فرانسوا اوزون، ژاک اودیار،اگزویه دولان، مرزاک الوش، توماس وینتربرگ، الریش سیدل و کارلوس ریگاداس، از جمله کارگردان های سرشناسی اند که با تازه ترین فیلم های خود در جشنواره فیلم لندن شرکت می کنند.

 

گلشیفته فراهانی نیز با فیلم “سنگ صبور” ساخته عتیق رحیمی، نویسنده و فیلمساز افغان تبار، ساکن فرانسه در جشنواره لندن امسال شرکت می کند

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.