گمانه‌زنی‌ها درخصوص حضور روحانی در مجلس پیش از تحلیف

اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران > انتخابات– گروه سیاسی:
با اینکه هنوز مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری حسن روحانی انجام نشده تا عنوان رسمی «رئیس‌جمهور» و رئیس قوه مجریه برای او صدق کند اما این روزها گمانه‌زنی‌ها درخصوص احتمال حضور زودهنگام «رئیس‌جمهور منتخب مردم» در مجلس بالا گرفته‌است.

اگر هفته پیش جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد از احتمال حضور روحانی در مجلس آن هم در اواسط هفته‌ای که گذشت خبر داد و این اتفاق نیفتاد، حالا منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از احتمال دیدار اعضای این کمیسیون با حسن روحانی خبر می‌دهد و می‌گوید:

قرار بود بعضی نمایندگان دیداری با آقای روحانی داشته باشند که به‌دلیل کسالت وی این دیدار به عقب افتاد. ادعای حقیقت‌پور درحالی است که روحانی از زمان پیروزی در انتخابات تاکنون هر روز و هر ساعت میزبان اشخاص و گروه‌های سیاسی است و هرگز خبری مبنی بر کسالت وی منتشر نشده است. با این حال این روزها در مجلس زمزمه‌هایی هم درخصوص دیدار اعضای فراکسیون رهروان که طرفداران علی لاریجانی در مجلس را تشکیل می‌دهند با منتخب مردم هم شنیده می‌شود.

موضوعی که بلافاصله مورد انتقاد حسین نجابت، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس واقع شد که گفت: دیدار فراکسیونی با رئیس‌جمهور منتخب مناسب نیست و نمایندگان نباید به‌صورت فراکسیونی با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کنند بلکه باید‌ کل نمایندگان دیداری با آقای روحانی داشته باشند. در نهایت هم محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور رئیس‌جمهور منتخب در یکی از شب‌های‌ماه مبارک رمضان در مجلس خبر داد. البته تاکنون سابقه نداشته که رئیس‌جمهور منتخب تا قبل از تحلیف به مجلس برود و باید منتظر ماند و دید که آیا روحانی دعوت نمایندگان برای حضور در مجلس را خواهد پذیرفت یا نه.

همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در محل اسکان موقت رئیس‌جمهور منتخب در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر شد تا ضمن دیدار با حسن روحانی بازدید او را هم پس داده باشد. روحانی شنبه هفته قبل و یک هفته پس از پیروزی به دیدار هاشمی رفته بود. سیدحسن خمینی هم دیروز در اقدامی مشابه به دیدار رئیس‌جمهور منتخب مردم رفت. روحانی در روزهای قبل همچنین میزبان وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش بود و به پیام‌های تبریک رؤسای جمهور پاکستان، قزاقستان، ونزوئلا و محمودعباس رئیس دولت فلسطین هم پاسخ گفت.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.