گمانه زنی فرانسوی‌ها از دیدار مرکل و اولاند

مهر به نقل از آسوشیتدپرس: نخستین دیدار «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری جدید فرانسه روز سه شنبه انجام می‌شود.
بر این اساس، اولاند ساعاتی پس از اجرای مراسم تحلیف خود در روز سه شنبه راهی برلین می‌شود تا طی دیدار با مرکل دیدگاههای خود را درباره سیاستهای مشترک دو کشور در حل بحرانهای اتحادیه اروپا به اطلاع وی برساند.

در همین حال روزنامه‌های فرانسوی با پرداختن به این مطلب درباره آینده روابط و همکاری دو کشور ابراز تردید کردند.

روزنامه اقتصادی «Les Echos» با اشاره به شکست ائتلاف دموکرات مسیحی (CDU) به رهبری مرکل در انتخابات روز گذشته ایالت نوردراین وستفالن نوشت: صدراعظم آلمان اکنون با موضع ضعیف تری در مقابل اولاند ظاهر خواهد شد.

به نوشته این روزنامه رای نیاوردن حزب مرکل نشان دهنده انتقاد مردم آلمان به سیاستهای مرکل به ویژه طرح ریاضت اقتصادی است، یعنی موضعی که اولاند نیز از آن حمایت می‌کند. روزنامه محافظه کار فیگارو نیز در مطلب مشابهی نوشت: مرکل روز سه شنبه با روی خوش از اولاند استقبال نخواهد کرد.

این در حالی است که انتخابات هفته گذشته ریاست جمهوری در فرانسه با شکست سارکوزی به عنوان حامی بزرگ طرح ریاضت اقتصادی به پایان رسید و روز گذشته نیز مردم غرب آلمان مخالفت خود را با سیاست مشابه مرکل اعلام کردند.

روز جمعه «اشتفن زایبرت» سخنگوی مرکل ضمن اعلام خبر دیدار رهبران دو کشور همسایه در روز سه شنبه در برلین گفت نخستین دیدار این دو صرف ارزیابی آن‌ها از یکدیگر خواهد شد. به گفته وی، مرکل قصد دارد سخنان و دیدگاههای رئیس جمهوری جدید فرانسه را با جزئیات گوش فراداده و نظرات خود را درباره وضعیت کنونی اتحادیه اروپا به اطلاع وی برساند.

جوان آنلاین – آخرین عناوین بین الملل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.