گنبد کاووس پذیرای گردشگران نوروزی

۲۹م اسفند ،

برج تاریخی گنبدکاووس از آثار منحصر به فرد معماری ایرانی و اسلامی وتنها اثر ثبت جهانی در شمال کشور، در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران ومسافران نوروزی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان میراث فرهنگی؛ دبیر ستاد تسهیلات و نظارت برسفرهای نوروزی شهرستان گنبدکاووس با بیان این مطلب گفت: باتوجه به وجود بیش از ۲۰۰۰ جاذبه طبیعی وتاریخی در استان گلستان و نظر به ورود گردشگران ومسافران درایام نوروز به این استان و به خصوص شهرستان گنبد کاووس و با نظر به ثبت جهانی گنبد قابوس،این شهرستان پذیرای مسافران نوروزی است. 

 قدرت شاکری افزود: از آثار قدیمی شهرستان گنبد مقبره قابوس بن وشمگیر ، امام زاده یحیی بن زید و خرابه های جرجان قدیم می توان نام برد و از دیدنی ها و جذابیت های گردشگری آن هم شش آبشار متوالی شیرآباد در حومه شهر خان ببین است . که بزرگترین آن ها ارتفاعی به طول ۲۰ متر دارد با حوضچه ای که عمق آن به ۴۰ تا ۸۰ متر می رسد ؛ هم چنین غار طبیعی شیرآباد با دهانه ای به ارتفاع ۹ متر و طول تقریبی ۱۵۰ متر که با وجود چشمه روان و آویزه های داخل غاری ، بس شگفت انگیز می‌نماید .

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان ادامه داد: تالاب های بین المللی آلاگل ، آجی گل و آلما گل در بخش داشلی برون که زیست گاه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبی است از دیگر جذابیت های طبیعی منطقه می‌باشد .

وی از دیگر دیدنی های شهرستان گنبد کاووس ، سوارکاری و مسابقات اسبدوانی پاییزه و بهاره عنوان کرد ؛ مسابقاتی که جهانگردان بی شماری را به خود جذب می‌کند .شاکری درادامه برج قابوس را که از بناهای تاریخی سده چهارم هجری قمری و بلندترین برج آجری جهان می باشد و به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار در سال ۳۹۷ ه. ق ساخته شده، از اصلی ترین جاذبه این شهر برشمرد که هر ساله شمار کثیری از گردشگران از این برج تاریخی دیدن می کنند.

وی همچنین به شهرباستانی جرجان اشاره داشت که با قدمتی دیرینه ومعماری شهری بی نظیر از جاذبه های مهم این شهر است.دبیرستاد شهرستان گنبد کاووس در پایان یادآور شد: در سال قبل بیش از ۶۵ هزار و ۲۷۳  نفر از مکان تاریخی و توریستی شهرستان گنبدکاووس بازدید کردند.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد بازدید و استقبال گرو ه های بی شماری از مسافران وگردشگران نوروزی از جاذبه های این شهرستان باشیم.گنبد کاووس با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ و یکی از قطب های گردشگری استان گلستان است. /ص      


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.