گور دسته‌جمعی دیگری در یک مدرسه کشور کانادا کشف شد

یک گور دسته جمعی دیگر در حیاط یک مدرسه شبانه‌‌روزی کلیسا واقع در ایالت بریتتش کلمبیا کشف شد.

گور دسته‌جمعی دیگری در یک مدرسه کشور کانادا کشف شد

به گزارش ممتاز نیوز، ویلی سلارز، رئیس گروه اقوام اولیه(بومیان) منطقه «ویلیامز لیک» ایالت بریتتش کلمبیا در نشست خبری از کشف یک گور دسته جمعی دیگر با دست‌کم ۹۳ قبر در حیاط مدرسه شبانه‌روزی کلیسای «سن جوزف میشین» خبر داد.

سلارز اعلام کرد که تاکنون ۱۴ هکتار از کل ۴۷۰ هکتار محوطه حیاط مدرسه با رادار اسکن و تاکنون این تعداد قبر پیدا شده است.

او با اشاره به ادامه فعالیت اسکن حیاط مدرسه گفت: ده‌ها سال گزارش‌هایی از استثمار موجود در مورد مفقود و کشته شدن کودکان در این مدرسه ارائه می‌شد. اما این گزارش‌ها جدی گرفته نشدند.

سلارز خاطرنشان کرد: این مدرسه بین سال‌های ۱۸۹۱ الی ۱۹۸۱ در کنار دریاچه ویلیازمز فعالیت داشت. این مدرسه سال‌های طولاتی فعالیت داشت.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات قضایی در ارتباط با گور دسته جمعی موجود گفت: «واحدهای‌مان نه تنها موارد کشته یا مفقود شدن کودکان و نوزادان را بلکه، همچنین ظلم، شکنجه‌های سیستماتیک و آزار جنسی علیه آن‌ها را نیز در این جا مطلع شدند. برخی سرنخ‌هایی هم از انداخته شدن نوزادان به تنور و دریاچه اطراف به دست آمده است».

از سوی دیگر، ویتنی اسپرینگ باستان‌شناس و مدیر فعالیت‌های اسکن و کاوشگری در منطقه اعلام کرد که ۵۰ مورد از این قبرها با گورستان مدرسه ارتباطی ندارد.

تابستان سال گذشته در چهار منطقه مختلف این کشور گورهای دسته‌جمعی متعلق به صدها کودک کشف شده بود.

گفتنی است در گذشته، کودکان بومی کانادا به اجبار از خانواده‌های‌شان جدا و در اینگونه مدارس اسکان داده می‌شدند. در یک تحقیق شش ساله که گزارش آن سال ۲۰۲۴ منتشر شد، از این اقدام با عنوان «قتل عام فرهنگی» یاد شده است.

در این گزارش، جزئیاتی از آزارهای هولناک جسمی، تجاوز، سوء تغذیه و دیگر جنایاتی که بر حدود ۱۵۰ هزار کودک در این مدارس قدیمی ارائه شده است. این مدارس از دهه ۱۸۴۰ تا دهه ۱۹۹۰ توسط کلیساها اداره می‌شدند.

بر اساس این گزارش، ۴۱۰۰ دانش آموز در این مدارس شبانه‌روزی جان خود را از دست دادند. دولت کانادا در سال ۲۰۰۸ رسما از وجود چنین نظامی در آن کشور عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.