گوشت مرغ در آمریکا گران می شود

خشکسالی وسیع در آمریکا موجب شده است گوشت مرغ بزودی در فهرست غذاهای تشریفاتی قرار گیرند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به  نوشته روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت: رئیس شرکت مواد غذایی اسمیت فیلد که یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده گوشت در جهان است، می گوید، خشکسالی وسیع و سیاست آمریکا در زمینه اتانول مشترکا منجر به فاجعه ای در تولید غلات شده است که بر اثر آن بزودی گوشت مرغ در فهرست گوشتهای گران قیمت مانند گوشت گاو قرار خواهد گرفت.
در حالیکه بدترین خشکسالی در نیم قرن و گرمای حاد موجب نابودی  غلات در آمریکا به عنوان تولید کننده اصلی غلات اضافی در جهان می شود، هزینه مواد اصلی خوراک دام در این ماه به سطح بی سابقه ای رسید.
تحلیلگران اسمیت فیلد معتقدند، کاهش شدید میزان کشت غلات در آمریکا به پیش بینی ها در این زمینه در زمانی که جهان با کمبود جدی مواجه است، به شدت لطمه زده است.
لاری پاپ رئیس شرکت اسمیت فیلد در مصاحبه ای به فایننشال تایمز هشدار داد:‌ با افزایش قیمت مواد گوشتی تولیدکنندگان گوشت به شدت تحت فشار قرار گرفته اند و قیمت گوشت در آمریکا افزایش دو رقمی چشمگیری بیش از  ده درصد در سال خواهد داشت.
وی مانند دیگر مسئولان صنعت دام و ماکیان خواستار تعلیق سیاست سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در خصوص معیار سوختهای تجدید پذیر شد.
طبق برآورد وزارت کشاورزی آمریکا تقریبا چهل درصد محصول غلات آمریکا به مصرف پالایشگاههای تولید اتانول می رسد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.