گوشت کشورهای آفریقایی آلوده است

جام جم آنلاین: معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی ایران با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه مجوزی برای واردات گوشت از کشورهای آفریقایی صادر نشده است، گفت: در صورت قاچاق گوشت آلوده به کشور باید مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا و ماموران مرزی نیروی انتظامی پاسخگو باشند.

محسن مشکات درخصوص واردات گوشت از کشورهای آفریقایی اظهارداشت: درحال حاضر تقاضاهای بسیار زیادی برای واردات گوشت از کشورهای آفریقایی مثل سودان، کنیا و تانزانیا داریم.

وی با بیان اینکه هیئت‌های کارشناسی از سازمان دامپزشکی کشور به منظور بررسی سلامت دام کشورهای آفریقایی اعزام شده اند، گفت: براساس “ارزیابی خطر” که این هیئتها در جمعیت دامی کشورهای آفریقایی انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که تولید و واردات گوشت از این نوع کشورها به دلیل وجود بیماریهای مختلف امکان پذیر نیست.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با تاکید براینکه تاکنون هیچ گونه مجوز بهداشتی برای تولید و واردات گوشت از کشورهای آفریقایی مثل سودان، کنیا و تانزانیا از سوی این سازمان صادر نشده است، در عین حال تصریح کرد: البته ممکن است برخی افراد از طریق مبادی غیررسمی اقدام به واردات غیرقانونی یا قاچاق گوشت به کشور کنند که در این صورت سازمان دامپزشکی مسئولیتی در قبال ورود دام آلوده به کشور نخواهد داشت.

به گفته وی، در صورت قاچاق گوشت آلوده به کشور باید مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا و ماموران مرزی نیروی انتظامی پاسخگو باشند نه سازمان دامپزشکی کشور.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.