گوشت گوساله گرانتر از گوسفند شد!

رئیس هیئت مدیره گروه واردکنندگان مواد پروتئینی درخصوص واردات گوشت قرمز نیز عنوان کرد: درحدود ۱۰۰۰۰ تن گوشت گوساله در برزیل تولید و خریداری شده وهم اکنون روی آب است. به گفته وی، تاکنون از این میزان ۱۰۰۰ تن آن به کشور وارد شده است و مابقی هم به تدریج وارد کشور خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره گروه واردکنندگان مواد پروتئینی درخصوص رسیدن این محموله ها تا آغاز ماه مبارک رمضان به کشور اظهارداشت: متاسفانه به دلیل به برخی مسایل، محموله هایی که پیش از این ۲۵ روزه به کشور می رسید، هم اکنون درحدود ۷۰ روز به کشور می رسد، بنابراین این محموله با تاخیر به کشور وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقصر سازمانی است که نیروهای نظارتی بهداشتی و شرعی را برای ذبح دام در کشورهای هدف با تاخیر در اختیار ما می گذارد، گفت: اگر این سازمان در زمان مناسب ناظر بهداشتی و ناظرشرعی در کشور برزیل در اختیار ما گذاشته بود تا قبل از ماه مبارک مبارک این محموله گوشت قرمز به طور کامل به کشور وارد شده بود.

قیمت گوشت گوساله از گوسفند پیشی گرفت
شالباف با بیان اینکه درحال حاضر بی سابقه ترین اتفاق ممکن درکشور درخصوص تفاوت قیمت گوشت گوساله با گوشت گوسفند روی داده است، گفت: هیچگاه قیمت گوشت گوساله از قیمت گوشت گوسفند در بازار بیشتر نبوده است درحالی که طی ۱۰ روز اخیر قیمت گوشت گوساله که همواره از ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان از قیمت گوشت گوسفند ارزان تر بوده است، الان قیمتش از ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان نسبت به قیمت گوشت گوسفند بیشتر شده است.

واردات گوشت گوساله از سیستان و بلوچستان ممنوع شد
وی در بیان دلیل این اتفاق نادرنوسان قیمتی بین گوشت گوسفند با گوشت گوساله در بازارعنوان کرد: با توجه به آلودگی گوشت وارداتی از پاکستان به بیماری تب برفکی، اخیرا به دستور سازمان دامپزشکی واردات آن از مرز سیستان و بلوچستان گوشت گوساله به کشور ممنوع شده و این مسئله موجب کمبود این نوع گوشت در بازار و افزایش قیمت آن شده است.

رئیس هیئت مدیره گروه واردکنندگان مواد پروتئینی درعین حال تصریح کرد: البته روزانه درحدود ۴۵ تن گوشت گرم گوسفند و گوساله از استرالیا و پاکستان از طریق خطوط هوایی به کشور وارد می شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.