گولیت:یوفا باید فکری به حال نژادپرستی بکند

در این دیدار دنی رز، بازیکن انگلیس، با شعارهای نژادپرستانه هواداران صرب روبرو شد و به خاطر عصبانیت از این موضوع، توپ را به سمت جمعیت شوت کرد و اخراج شد.

گولیت در گفتگو با خبرنگاران گفت:” می خواهم بدانم یوفا واقعا قصد دارد جریمه ای برای دنی رز در نظر بگیرد. واکنش او کاملا معصومانه و قابل درک بود. یک واکنش طبیعی تحت چنین شرایطی. داور به او کارت قرمز داد اما کسی می تواند بگوید او چه کار دیگری می توانست انجام بدهد؟

من می دانم چه اتفاقی باید رخ می داد. باید بازی قطع می شد تا زمانی که تماشاگران از دادن شعارهای شان دست می کشیدند. وقتی چنین شعارهایی علیه بازیکنان سیاه پوست داده می شود، بازی حتما باید قطع شود.

توجهات در سراسر دنیا می تواند یوفا را وادار به واکنش کند. آنها نمی توانند فقط بنشینند و نگاه کنند. من واقعا از رفتار نژادپرستانه هوادارن صربستان شوکه شدم. این اتفاق یک رسوایی تمام عیار بود. متاسفانه چنین اتفاقاتی در رقابت های اروپایی طبیعی شده است.

این یک غده سرطانی است که تحت فشارهای اقتصادی بزرگ و بزرگتر می شود. به همین خاطر از یوفا می خواهم تصمیم مناسبی در مورد این اتفاق بگیرد. قبل از یورو ۲۰۱۲ دیدیم که یوفا جریمه های سختی علیه نژادپرستی اتخاذ کرد. اما انگار همه این محرومیت ها کنار گذاشته شده است.”


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.