گوگل تسلا؛ محصول پیوند خودرو و فناوری اطلاعات

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

پیوند رایانه‌های پوشیدنی و خودروهای الکتریکی

ممکن است فکر کنید رایانه‌های پوشیدنی و خودروهای الکتریکی اشتراک بسیاری با هم ندارند اما یک توسعه‌دهنده برنامه‌های کاربردی در حال بررسی راه‌هایی برای ارتباط دادن این دو مقوله تکنولوژیکی بسیار پیشرفته با یکدیگر است.

خبر اقتصادی; ممکن است فکر کنید رایانه‌های پوشیدنی و خودروهای الکتریکی اشتراک بسیاری با هم ندارند اما یک توسعه‌دهنده برنامه‌های کاربردی در حال بررسی راه‌هایی برای ارتباط دادن این دو مقوله تکنولوژیکی بسیار پیشرفته با یکدیگر است.

ساها کاتا مهندس نرم افزار، مهندسی معکوسی روی اپلیکیشن اندروید تسلا برای تعامل با عینک گوگل انجام داده است. البته این ابزار تازه به شکل رسمی در دسترس نیست.

کاتا خوش اقبال بوده که به یکی از کاوشگران خوش اقبال عینک گوگل و آزمایش کنندگان نسخه بتای این رایانه و یک عضو خانواده تسلا بدل شده است.

حالا او عملکردهای خاصی از خودروی تسلا مدل «S» را با هدست واقعیت افزوده و منحصر به فرد گوگل ترکیب کرده و برنامه ای به نام گوگل تسلا خلق کرده است.

در حالی که گوگل تسلا دارای تمام ویژگی های اپلیکیشن اندرویدی تسلا مدل «S» است، اما بیشتر روی موضوعاتی تمرکز دارد که فرد در حالی که عینک گوگل را پوشیده و واقعا در حال رانندگی نیست بتواند به بهترین وجه از آن استفاده کند.

این به آن معناست که کارهای ساده ای مانند تغییر دمای داخل ماشین، باز کردن پنجره ها، باز و بسته کردن درها و مدیریت شارژ باتری از طریق عینک گوگل امکان پذیر است.

همچنین می تواند به عنوان یک مکان یاب و زمانی که شما محل پارک ماشین تان را در پارکینگ های بزرگ فراموش کرده اید، محل پارک را به شما نشان دهد.

قدم بعدی کاتا زمانی است که گوگل از رابط فعال شونده با صوت برای عینکش رونمایی کند. این موضوع سپس به کاربر برنامه گوگل تسلا اجازه کنترل عملکردهای ماشین در حین رانندگی (به عنوان مثال باز کردن سان روف) را بدون نیاز به برگرداندن صفحه نمایش بزرگ خودرو امکان پذیر می کند.

کاتا می گوید: بزودی ما قادر خواهیم بود از این فناوری در جاهای مختلفی استفاده کنیم. به عنوان مثال زمانی که خرید بسیاری انجام داده و هر دو دستمان کاملا درگیر است می گوییم، خب عینک عزیزم لطفا در صندوق عقب را باز کن و بدون گذاشتن اقلام روی زمین مستقیما آنها را در صندوق عقب می گذاریم.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.