گوگل رسما Google Drive را معرفی کرد

Create and Collaborate

سرانجام پس از روزها حدس و گمان درباره سرویس خدمات ابری گوگل، این شرکت لحظاتی پیش Google Drive را معرفی کرد. گوگل درایو، خدمات جدیدی از گوگل است که از طریق ادغام با سرویس Google Docs، امکان ذخیره‌سازی، مشاهده، ویرایش و به‌اشتراک گذاری انواع فایل‌ها را در فضایی امن و به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Access everywhere

به گزارش وبلاگینا گوگل با ارائه ۵ گیگابایت فضای رایگان از طریق Google Drive، از این پس به شما این اجازه را می‌دهد تا به‌طور زنده روی فایل‌های موجود در Google Docs کار کنید و آن‌ها را به شکل ساده‌تری با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را روی هر نوع فایلی (شامل تصویر، ویدیو، پی‌دی‌اف و غیره)، اضافه نمایید.

یکی دیگر از ویژگی‌های گوگل درایو قابلیت برچسب‌گذاری روی فایل‌هاست تا از طریق آن، امکان جستجوی ساده‌تر فایل‌ها برای‌تان فراهم شود.

همچنین گوگل درایو با داشتن تکنولوژی OCR می‌تواند متون موجود داخل فایل‌های اسکن شده متنی (مانند روزنامه و کتاب‌ها) را در نتایج جستجو از طریق کلید واژه‌های جستجو شده به شما نمایش دهد. در واقع شما قادر خواهید بود تا متن موجود داخل کتاب‌های اسکن شده خود را نیز جستجو نمایید.

این سرویس با داشتن اپلیکیشن‌های مخصوص ویندوز، مک و سیستم‌عامل اندروید برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، امکان دسترسی به فایل‌های‌تان را از هر مکانی به شما خواهد داد. گوگل اپلیکیشن مخصوص iOS را نیز در آینده‌ای نزدیک برای کاربران این پلتفرم تولید خواهد کرد.

Gmail and Google+

در صورتی که به بیش از ۵ گیگابایت فضا برای درایو گوگلی خود نیاز داشته باشید می‌توانید با پرداخت هزینه، حجم آن‌را به ۲۵ گیگابایت، ۱۰۰ گیگابایت و یا حتی ۱ ترابایت افزایش دهید.

Search for Mount Fuji

یکی دیگر از نکات قابل توجه، امکان مشاهده بیش از ۳۰ نوع فایل به‌طور مستقیم از طریق سرویس گوگل درایو است. بنابر این شما به‌سادگی خواهید توانست فایل‌هایی نظیر فتوشاپ، Illustrator و ویدیوهای HD را به‌طور مستقیم در مرورگر خود باز کنید.

Applications in the cloud

در حال حاضر با مراجعه به صفحه اصلی گوگل درایو می‌توانید درخواست استفاده از این سرویس را به گوگل ارسال کنید. پس از فعال شدن حساب گوگل درایو، سرویس Docs نیز از طریق صفحه گوگل درایو شما قابل دسترس خواهد بود و به‌نظر می‌رسد، گوگل با این کار قصد تغییر برند سرویس قبلی خود را در سر دارد.

5 GB Free storage

صبح امروز نیز، مایکروسافت، امکانات جدیدی نظیر ارائه اپلیکیشن‌های ویندوز و مک را به سرویس ابری SkyDrive اضافه کرده بود. تا پیش از این، بسیاری از کاربران بر این عقیده بودند که ارائه خدمات ابری از طرف گوگل، زنگ خطری برای Dropbox خواهد بود اما حالا به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دنبال کردن هدف دیگری را داشته باشد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.