گوگل و تولید محصول مشترک با موتورولا

۳ م دیماه ، موبنا- شایع شده که گوگل و موتورولا از اولین گوشی مشترک خود با نام X Phone رونمایی می‌کنند.

گوگل که از سال قبل با خرید موتورولا قصد داشت ساخت بخش سخت‌افزاری گوشی‌هایش را خود به دست بگیرد، ظاهرا برای اولین بار درصدد است گوشی تازهش را با نام ‘X Phone’ به بازار عرضه کند.
بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، شرکت گوگل و موتورولا قصد دارند علاوه بر ساخت گوشی، در زمینه تولید تبلت هم از سری X Tablet کار کنند.
گوگل سال قبل موتورولا را به قمیت ۱۲٫۵ میلیارد دلار خریداری کرد و حالا قصد دارد همانند سامسونگ و ال‌جی به ساخت محصولات خود بپردازد.
گوگل با همکاری سامسونگ گوشی Galaxy Nexus و با ال‌جی Nexus 4 را رونمایی کرد.
اما در مورد همکاری با شرکت‌ ال‌جی ظاهرا در زمینه مسایل مربوط به سهام و از سویی نبود کافی جنس در بازار به مشکل خورده‌اند. بر اساس این گزارش، ال‌جی این مشکل را ناشی از افزایش درخواست تقاضا اعلام کرده است.

اما انتظار می‌رود گوگل برای ساخت گوشی X Phone با مشکل روبه‌رو نشود و این گوشی سال آینده در اختیار کاربران قرار گیرد.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، صفحه نمایش گوشی X Phone از نوع انعطاف‌پذیر است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی بخش نرم‌افزار ارتقا یافته دوربین آن است.

پیش بینی می‌شود در این گوشی قابلیت تشخیص حرکت در بخش دوربین ارایه شود که به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی تبدیل خواهد شد. همچنین نقشه‌های گوگل برای این گوشی ارایه خواهد شد.

گوگل دربارهٔ همکاری با موتورولا برای ساخت گوشی ایکس‌فون اطلاعی نداده اما موتورولا اعلام کرده که تیمی برگزیده روی ساخت یک محصول متفاوت کار می‌کنند.

به گفته مدیر بخش موبایلی موتورولا دست‌کم یک میلیارد از هفت میلیارد کاربر موبایل در دنیا از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند بنابراین X Phone می‌تواند یک گوشی مناسب و مقرون به‌صرفه باشد.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.