گوگل و خرید ۱٫۳ میلیارد دلاری

۲۰خردادماه، خبرگزاری‌ها- شرکت ویز تولیدکننده برنامه های ناوبری مبتنی بر GPS تازه‌ترین شرکتی است که خرید آن با پرداخت ۱٫۳ میلیارد دلار از سوی گوگل در آستانه قطعی شدن است.

پیش از این شایعاتی در این زمینه انتشار یافته بود، اما حال تردید چندانی باقی نمانده که گوگل به طور جدی قصد دارد ویز را خریداری کند تا در بازار عرضه برنامه های نقشه خوان از رقبای خود عقب نماند.

انتظار می رود خرید قطعی شدن این خرید ظرف ساعات آینده اعلام شود. کارشناسان می گویند نتیجه این خرید ایجاد تغییرات اساسی در سرویس نقشه گوگل و ارائه خدمات ناوبری آنی به کاربران علاقمند است.

در حال حاضر سرویس نقشه گوگل بر روی موبایل با رقبای سرسختی مانند اپل مواجه است.

شرکت ویز برنامه های ناوبری همراه متعددی نیز عرضه می کند که کاربران بسیاری در سراسر جهان دارد. شرکت ویز ۵ سال پیش تاسیس شده و گفته می گردد گوگل ماههاست تلاش می کند آن را خریداری کند و مذاکرات مفصلی نیز در این زمینه صورت داده است.

فیس بوک هم از جمله شرکت هایی است که گفته می گردد به خرید ویز تمایل داشته است. گفتگوهای دو طرف در این زمینه در ماه می آغاز شده بود، اما سرانجام بی نتیجه به پایان رسید، زیرا فیس بوک حاضر بود حداکثر یک میلیارد دلار برای این خرید پرداخت کند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.