گیلانی وادار به استعفا می شود؟

دادگاه عالی پاکستان، یوسف رضا گیلانی را به جرم عدم رسیدگی به پرونده‌های فساد در دولتش، محکوم کرد؛ اقدامی که سرانجام می‌تواند به کناره‌گیری گیلانی از مقام نخست وزیری منجر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه داون پاکستان، دادگاه عالی پاکستان تصمیم گرفت که یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان را برای مدت شش ماه زندانی نکند. طبق قوانین پاکستان هر محکومیتی برای نخست وزیر به معنای عدم صلاحیت وی برای در دست داشتن سمتش محسوب می‌شود.

این محکومیت در حالی مطرح شد که حزب حاکم مردم پاکستان تحت نظارت گیلانی و آصف علی زرداری، رییس جمهوری پاکستان به شدت متزلزل شده و رهبران اپوزیسیون خواستار استعفای گیلانی شده‌اند.

این حکم مربوط به پرونده زرداری و همسر سابقش (بی نظیر بوتو) می‌شود که در سال ۲۰۰۳ در سوئیس به طور غیابی محکوم شدند. در این پرونده، زرداری و همسرش به دریافت پورسانت از شرکت‌های سوئیسی در زمان دولت بوتو در دهه ۱۹۹۰ متهم بودند. آنها فرجام خواهی کردند و در سال ۲۰۰۸ این اتهام به درخواست دولت پاکستان رفع شد. حال یوسف رضا گیلانی، به نافرمانی از حکم دادگاه عالی پاکستان برای باز کردن پرونده زرداری متهم و محکوم شده است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.