گیوی در خاک آرام گرفت

گیوی در خاک آرام گرفت

 

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۶:۵۹

مهر: مراسم تشییع پیکر حسن احمد گیوی ساعت ۹ صبح امروز از جلوی موسسه لغتنامه دهخدا محل کار سابق وی آغاز شد.

در این مراسم چهره‌هایی مانند محمدرضا شفیعی کدکنی، علی افخمی رئیس موسسه لغتنامه دهخدا، توفیق سبحانی، حسن انوری، رسول شایسته و حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی حضور داشتند.

پس از ادای احترام برخی از استادان دانشگاه و همکاران سابق زنده‌یاد گیوی، پیکر وی برای خاکسپاری به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد.

پیکر این استاد فقید زبان و ادبیات فارسی ساعت ۱۳ امروز پنجشنبه در قطعه ۲۵۵ (نام آوران)، ردیف ۳۱ شماره ۱۰ به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش، مجلس ختم زنده‌یاد حسن احمد گیوی از ساعت ۱۸: ۳۰ تا ۲۰ فردا جمعه ۲۹ اردیبهشت در مسجد الجواد (ع) واقع در میدان هفت تیر تهران برگزار می‌شود.

وی معروف‌ترین شاگرد بدیع‌الزمان فروزانفر به شمار می‌رفت. او دارای ده‌ها عنوان کتاب در زمینه ادبیات فارسی و نیز ادبیات تطبیقی فارسی و ترکی است که از جمله آن‌ها می‌توان به «زبان و نگارش فارسی» و «دستور ویرایش زبان فارسی» اشاره کرد. استاد گیوی همچنین ۴ سال متمادی مشغول نگارش کتاب «دستور زبان تطبیقی فارسی و ترکی» بود.
استاد گیوی سال‌ها در تدوین لغتنامه دهخدا با این موسسه همکاری داشت و قریب ۲۰ درصد از آنچه تاکنون از این لغتنامه منتشر شده، حاصل زحمات زنده‌یاد گیوی است. این استاد فقید زبان و ادبیات فارسی همچنین از استادان همکار حسن انوری در تدوین فرهنگ بزرگ سخن بوده است.

جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.