یادی از مثلث روشن‌روان – شهرام ناظری – مولانا + ویدیو

کامبیز روشن‌روان در ویدیویی که برای شرکت در پویش مشاهنر ضبط کرده است، می‌گوید که هنرمندان در شرایط سخت آثار ماندگارتری می‌سازند و از هنرمندان می‌خواهد که هر کدام به نوبه خود کاری را اجرا یا بسازند و هنر را به خانه مردم ببرند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، کامبیز روشن‌روان ـ آهنگساز ـ در ویدیو خود بیان می‌کند: «من کامبیز روشن‌روان، یکی از اعضای مشاهنر در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را می‌گذارنیم و باید باتوجه به توصیه مسئولین در خانه بمانیم، در خانه مانده‌ام و مشغول ساخت موسیقی هستم. می‌دانم که هنرمندان معمولا در شرایط سخت می‌توانند کارهای ماندگاری به وجود بیاورند. به یاد دارم در سخت‌ترین شرایطی که در اوایل دهه ۶۰ در دوران جنگ تحمیلی داشتیم، آلبوم «یادگار دوست» را که تا اکنون جذابیت خود را حفظ کرده است، در شرایطی که تهران مدام موشک باران می‌شد، ساخته و ضبط کردیم. بنابراین در این ایام هر هنرمندی که توانش را دارد می‌تواند به اجرا و یا ساخت مشغول باشد تا هنر را منزل مردم بیاورد، باعث تلطیف روحیه آنها شود و کمک کرده باشد تا مردم آرامش بیشتری پیدا کنند.»

این هنرمند همچنین در متنی که پیش‌تر در اعلام پیوستنش به این پویش فرستاده بود، نوشته است: «کامبیز روشن روان هستم، یکی از اعضای جامعه موسیقی که با اشتیاق به کمپین «مشاهنر» پیوستم. در این روزهای سخت کرونایی لازم است با همدلی و همیاری برای خروج از این بحران و کمک به عزیزان جامعه پزشکی که از جانشان برای کمک و درمان بیماران مایه گذاشته‌اند، در خانه بمانیم و رهنمودهای بهداشتی را رعایت کنیم. از هنرمندان جامعه هنری نیز درخواست می‌کنم به کمپین «مشاهنر» بپیوندند.
با مهر، کامبیز روشن روان»

در ادامه می‌توانید ویدیو صحبت‌های روشن‌روان و بخشی قطعه‌از آلبوم «یادگار دوست» را با صدای شهرام ناظری، مشاهده و گوش کنید:

آلبوم «یادگار دوست» نام آلبومی است با صدای شهرام ناظری و آهنگسازی کامبیز روشن‌روان که در سال ۱۳۶۳ و به مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد «مولانا جلال الدین محمد بلخی» توسط انتشارات «خوش نوا» منتشر شد.

دکلمه اشعار در این آلبوم بر عهده عبدالله آقازاده و اجرای آن تلفیقی از سازهای ایرانی و سازهای ارکستر سمفونیک است. تمامی شعرهای این مجموعه از مولانا است. می‌توان گفت که یادگار دوست جزو موفق‌ترین آثار در کارنامه «کامبیز روشن‌روان» به‌عنوان آهنگساز این اثر است. استفاده از نوازندگانی چیره‌دست در این موفقیت سهمی بسزا داشته‌ است. این آلبوم در دستگاه ماهور و با نوازندگی هنرمندانی چون حمید متبسم، محمدعلی کیانی‌نژاد و مجتبی میرزاده اجرا شده است.

«من درد تو را ز دست آسان ندهم

دل بر نکنم ز دوست تا جان ندهم

از دوست به یادگار دردی دارم

کان درد به صد هزار درمان ندهم» – مولانا

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.