یازدهمین سالگرد آیت‌الله صالحی مازندرانی در قائمشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در این مراسم به نقش عالمان دینی در پاسداری از اسلام ناب اشاره کرد و گفت : فقهای دینی همواره مدافع حقیقی ارزش‌های ناب دینی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈ حسن عالمیˈ با بیان این که علما همواره در برابر تحریف احکام دینی ایستادگی کردند و اجازه تحریف دین را ندادند ، افزود : از خودگذشتگی های عالمان دینی موجب عزت و عظمت اسلام در دنیای امروز شده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ، رسالت علما و فقهای دینی را ادامه راه پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) دانست و ادامه داد : علما به عنوان وارثان حقیقی پیامبران الهی رسالت سنگینی در اصلاح جامعه و نیز نهادینه کردن احکام ناب دینی بر عهده دارند.

وی ، مکتب شیعه را مجتهدپرور و فقیه‌پرور معرفی کرد و گفت : تقلید از مرجع زنده از دلایل پویایی مکتب تشیع است و آیت الله صالحی مازندرانی یکی از نمونه های گوهربار تشیع به شمار می رود.

عالمی به شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله صالحی مازندرانی اشاره کرد و اظهار داشت : این عالم برجسته که کرسی استادی را در حوزه علمیه قم بر عهده داشتند یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار انقلاب اسلامی محسوب می شدند.

آیت الله حاج شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی، در سال ۱۳۱۲ ﻫجری قمری در روستای

ˈ نفت چال ˈ دهستان ˈ لفور ˈ از توابع شهرستان سوادکوه ، در خانواده ای روحانی چشم به جهان گشود.

پدر و اجداد وی از طبقه روحانیت بوده و در سن شش سالگی توسط پدر عالم و زاهد خود با قرآن کریم آشنا شد.

آثار قلمی این عالم شامل تقریر دروس خارج طهارت ، تقریر خارج بیع و خیارات مکاسب ، تقریر دروس خارج اصول از اول مباحث الفاظ تا آخر مباحث اصول علمیه ، دروس خارج طهارت تا اواخر مبحث نجاسات ، دروس خارج بیع مکاسب ، دروس خارج مبحث ولایت فقیه ، دروس خارج مبحث انفال ، دروس خارج مبحث خمس ، دروس خارج قضا ، درس‏هایی از وکالت و… است.

پس از عمری تلاش و مجاهدت ، صبحگاه روز جمعه نهم شهریور ۱۳۸۰ ﻫجری شمسی روح بلند و ملکوتی آیت الله صالحی مازندرانی به ملکوت اعلی پیوست و در صحن مطهر کریمه اهل بیت ، به خاک سپرده شد.ک/۳

۷۳۲۹/۱۶۵۴/۵۰۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.