یانوکوویچ:ناظران ارزیابی مثبتی از روند انتخابات داشتند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

رئیس‌جمهوری اوکراین ضمن بی توجهی iبه انتقادات بین‌المللی از برگزاری انتخابات در این کشور در اظهارنظری مدعی شد: ناظران ارزیابی مثبتی از روند انتخابات داشتند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین iبه انتقادات از سوی مجامع بین‌المللی از انتخابات اخیر در این کشور توجهی نکرد؛ انتخاباتی که در آن حزب حاکم پیروز شد و ملی‌گرایان اپوزیسیون مدعی شدند تقلب صورت گرفته است.

یانوکوویچ ضمن بی‌توجهی iبه اظهارات مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام نمود: ناظران ارزیابی مثبتی از روند انتخابات داشتند.

اپوزیسیون اوکراین تهدید نموده که علیه تقلب در انتخابات تظاهرات خیابانی iبه راه می‌اندازد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا که ۶۰۰ ناظر iبه انتخابات فرستاده بود، اعلام نمود: انتخابات پارلمانی اوکراین یک “قدم رو iبه عقب” برای دموکراسی اوکراین است.

این سازمان اعلام نمود: حزب حاکم از منابع دولتی و رسانه‌های دولتی iبه نفع خود استفاده نمود و این در حالی است که یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین و رقیب اصلی یانوکویچ در زندان است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از انتقادات این سازمان حمایت نمود و از یانوکوویچ خواست تیموشنکو را آزاد کند.

کلینتون گفت: ما با ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا موافق هستیم و انتخابات روز یکشنبه یک قدم رو iبه عقب برای دموکراسی اوکراین بود.

کلینتون تاکید نمود: محکومیت‌ رهبران سیاسی اوکراین که با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته (مانند تیموشنکو) سبب شد که آنها نتوانند در انتخابات شرکت نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.