یک شرکت خصوصی ایران، مرکز نمایشگاه بین المللی برای تاجیکستان می سازد

به گزارش ایرنا، اسناد تفاهمنامه همکاری برای ساخت مرکز نمایشگاه بین المللی تاجیکستان روز دوشنبه توسط ‘سعید شریف’ رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان و ‘نسرین غفاریان’ نماینده شرکت کیسون ایران امضا شد.

رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان ارزش اجرای این پروژه را براساس برآوردهای اولیه حدود ۶۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تاسیس این نمایشگاه در کشور متبوعش از جمله نیازهای ضروری هر کشور است و دوشنبه نیز به چنین مکانی برای توسعه مناسبات اقتصادی با دیگر کشورها نیاز دارد.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی تاجیکستان به عنوان برگزار کننده اصلی نمایشگاه های داخلی و بین المللی مدت های طولانی است که قصد ساخت چنین مجموعه ای داشته است.

شریف بااشاره به روند روبه رشد در تجارت بین المللی و فرآیندهای همکاری، بر ضرورت احداث این نمایشگاه به عنوان محل مناسبی برای عرضه و نمایش آخرین مدل از محصولات تولیدی، یافتن شرکای کسب و کار، تنظیم مبادلات تجاری متقابل سودمند و روابط اقتصادی تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان ابراز امیدواری کرد که با همکاری شرکت کیسون و ساخت مجموعه جدید، امکان رشد و توسعه بیش از پیش تجارت و اقتصاد این کشور فراهم شود.

خانم غفاریان نیز با بیان آنکه رقم اعلام شده تنها برآورد اولیه است، گفت: قیمت واقعی پروژه تنها پس از ارزیابی های متعدد در همه بخش ها عملی خواهد شد.

وی مساحت پیش بینی شده برای ساخت این مجتمع را که قرار است در حاشیه شهر دوشنبه احداث شود بین۱۰ تا ۱۵ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: این مجموعه شامل یک ساختمان اداری، سه سالن نمایشگاه سرپوشیده، دو سالن کنفرانس، توقفگاه برای انواع خودرو و کامیون، انبار کالا، هتل ۱۰۰ اتاقه و چند رستوران است.

نماینده شرکت کیسون با بیان آنکه مجتمع نمایشگاهی مذکور ظرف یک سال تکمیل خواهد شد، یادآور شد: ساخت و ساز این مجموعه پس از تنظیم اسناد، تخصیص زمین و توافقنامه نهایی بین دو طرف آغاز خواهد شد.

آساق**ه.ص**۱۵۵۸**۱۵۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۰۰۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ایمانی:

    به نام خدا باسلام مطلب بسیارخرسندکننده ای بود امیدبه درگاه الله بی همتاکه ازاین به بعدهزاران هزارخبرازین دست به مردم برسد وباعث شودایران عزیزباتاجیکستان وافغانستان به یکباره پیشرفتی صدبرابربیشترازچین وهندرادرعرصه اقتصادی وفرهنگی باهمبستکی روزافزون به خودببینندواین مهم باتبلیغ وپیگیری هرچه بیشترشما عزیزان ودیگررسانه هاامکان پذیرخواهدشدبه امیدپیروزی خانم غفاریان دراجرای این پروژه بزرگ انشاءالله تعالی.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.