یک مقام آموزشی: کتاب های مراکز آموزشی ایرانی خارج کشور به موقع تامین می شود

‘محرمعلی الهویی’ معاون مرکز امور بین الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش که به همراه ‘حمیدرضا حاجی بابایی’ وزیر آموزش و پرورش به باکو سفر کرده است، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مدارس ایران در ۸۴ کشور جهان به حدود ۹۰ تن کتاب آموزشی و درسی نیاز دارند که امیدواریم تا پیش از فرا رسیدن سال جدید تحصیلی همه این کتاب ها و جزوات آموزشی به کشورهایی که مدارس ایرانی در آن فعال است، ارسال شود.

وی افزود: تاکنون حدود ۹ تن از کتابهای آموزشی مورد نیاز مدارس ایرانی در خارج از کشور ارسال شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پیش از آغاز مهر ماه همه نیازهای آموزشی مدارس ایرانی خارج از کشور تامین می شود.

الهویی با بیان اینکه ‘ارسال کتاب و جزوات آموزشی برای مدارس ایرانی خارج از کشور مشکلات خاصی دارد’، گفت: حدود ۱۳۴ مدرسه ایرانی در ۸۴ کشور جهان وجود دارد و قرار است همه این مدارس کتابهای درسی و جزوات آموزشی مورد نیاز خود را تا پایان شهریورماه سال جاری دریافت کنند.

وی به جزییات مشکلات ارسال کتاب و جزوات آموزشی مدارس ایرانی خارج از کشور اشاره نکرد، اما گفت: ارسال به موقع کتابهای درسی و جزوات آموزشی به مدارس ایرانی مستقر در خارج از کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون مرکز امور بین الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر نظام آموزشی و تشکیل کلاس ششم ابتدایی گفت: هم اکنون حدود ۱۶۰ معلم کلاس ششم و دوم ابتدایی در حال گذراندن دوره های آموزشی خود هستند تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به مدارس خارج از کشور اعزام شوند.

الهویی افزود: با توجه به تشکیل کلاس ششم در مقطع ابتدایی در نظام جدید آموزشی کشور و تغییر کتاب های دوم ابتدایی، برگزاری دوره های آموزشی برای معلمینی که به خارج از کشور اعزام می شوند، ضروری است.

خاورم/۱۱۰۸**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۲۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.