یک آیه به خط بریل در نمایشگاه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با حضور در بخش آموزش بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم «مسابقه یک آیه به خط بریل بخوانید و جایزه بگیرید» را ویژه بازدیدکنندگان برگزارمی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم؛سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با حضور در بخش آموزش بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مسابقه یک آیه به خط بریل بخوانید و جایزه بگیرید را ویژه بازدیدکنندگان برگزارمی کند. این مسابقه با هدف جذب بازدیدکنندگان به غرفه دانش آموزان استثنایی و تغییر نگرش و دیدگاه آنها درباره دانش آموزان معلول برپا شده است.
مسابقه به این ترتیب برگزار می شود که هر شب یک آیه از قرآن کریم انتخاب شده و به خط بریل به صورت رنگی نمایش داده خواهد شد، شرکت کنندگان پیش از شرکت در این مسابقه تحت نظر مربی آموزش می بینند و سپس با لمس کردن و بستن چشم آیات برجسته قرآن را لمس کرده و مانند نابینایان می خوانند.
هر شب به افرادی که بتوانند دراین مسابقه آیات قرآنی را به خط بریل به طور صحیح بخوانند جوایز معنوی اهداء خواهد شد.
بیش از ۱۰ دانش آموز استثنایی در بخش آموزش بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، کارهای دستی و هنری خود از جمله منبت کاری، قالی بافی، ساخت رحل قرآن از چوب، نقاشی و خطاطی را درمعرض دید عموم قرار داده اند.
بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ۲۵ تیر با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلای بزرگ تهران حضرت امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا ۲۴ مرداد ماه ادامه دارد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.