یک اتفاق کم سابقه در مسابقات بین المللی المپیک لندن

ممتازنیوز – ورزشکاران زن در عربستان سعودی می توانند با رعایت اصول و ضوابط تعیین شده از سوی کمیته ملی المپیک این کشور در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت کنند.

واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: مقامات عربستان سعودی که تا پیش از این اجازه حضور به زنان ورزشکار خود را در مسابقات بین المللی المپیک نمی دادند عاقبت با حضور زنان عربستانی در مسابقات المپیک لندن موافقت کردند.

ظاهرا فشارهای بین المللی به حاکمان عربستان سعودی باعث شد تا مقامات این کشور روز یکشنبه اعلام کنند زنان ورزشکار عربستان می توانند با رعایت کامل اصول و موازین تعیین شده از سوی کمیته ملی المپیک عربستان در مسابقات لندن حضور یابند.

سفارت عربستان سعودی در لندن اعلام کرده است کاروان ورزشی عربستان حضوری پرقدرت و کم سابقه در المپیک لندن خواهد داشت و در این دوره از مسابقات زنان ورزشکار عربستان نیز حضور دارند.

عربستان سعودی که یکی از کشورهای تندرو و محافظه کار در مقایسه با دیگر دولت های اسلامی است محدودیت های شدیدی درباره زنان و نوع فعالیت آنها در جامعه عربستان اعمال کرده است.

زنان در عربستان سعودی حق رانندگی ندارند و تا چندی قبل به سبب محدودیت های اسلامی، زنان حق حضور در ورزشگاهها و اماکن ورزشی را نداشتند. تیم های ورزشی زنان در عربستان همچنین حق مسابقه در مقابل تماشاگران زن و مرد را ندارند.

اولین ورزشکار زن عربستان سعودی که در مسابقات بین المللی خارج از عربستان شرکت کرده است به سال ۲۰۱۰ و مسابقات المپیک جوانان باز می گردد. عربستان در این مسابقات تنها یک زن شرکت کننده داشت که موفق شد مدال برنز بگیرد.

همین گزارش حاکی است، عبدا… پادشاه عربستان سعودی که در سال ۲۰۰۵ میلادی به پادشاهی این کشور رسید اعلام کرده بود به زنان حق رانندگی، رای و حضور در شورای های اسلامی شهر را خواهد داد.

روحانیون افراطی و تندرو مذهبی و هواداران آنها از مهمترین عوامل برای جلوگیری از پیشرفت و فعالیت زنان در عربستان سعودی بشمار می روند که شدیدا با توسعه حقوق زنان در عربستان سعودی مخالف هستند.

گفتنی است – برخی از سازمان ها و موسسات بین المللی دولت عربستان سعودی را تهدید کرده بودند که اگر به زنان ورزشکار خود اجازه حضور در مسابقات المپیک لندن را ندهد، کاروان ورزشی عربستان حق شرکت در مسابقات المپیک را ندارد.

طبقه بندی: ورزش   |   تعداد بازدید: ۱۰۳ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , زنان عربستانی, مسابقات بین المللی المپیک لندن


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.