یک استاد دانشگاه: جهت دار کردن رشته‌های دانشگاهی، راهکار کاربردی کردن علوم است

مدیر گروه زبان و ادبیات عرب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است سرفصل های دانشگاهی باید در راستای حل مشکلات جامعه باشند.

علی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص لزوم بازنگری رشته‌های دانشگاهی، ابراز داشت: بهتر است سرفصل‌ها و دروس دانشگاهی در جهتی طراحی شوند که بتوانند مشکلات و نیازهای جامعه را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها و آموزش‌ها باید در جهتی باشند که علم در خدمت اجرا قرار گیرد، خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی بازنگری سرفصل‌ها و دروس دانشگاهی از ضروریات است.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه در شرایط کنونی پژوهش‌ها و فعالیت‌های زیادی انجام می‌گیرد که به علت پراکنده بودن نمی‌تواند نقش موثری در مرتفع کردن مشکلات جامعه ایفا کند، گفت: جهت دار کردن رشته‌های دانشگاهی می‌تواند نقش موثری در کاربردی کردن آنها داشته باشد.

وی افزود: طبیعتا بازنگری‌ها در صورتی مفید خواهند بود که جهت‌دار باشند و پژوهش‌ها و آموزش‌ها را به سمت کاربردی کردن ببرند.

سلیمی با تاکید بر اینکه رشته‌های علوم انسانی در ارتباط نزدیک با جامعه قرار ندارند، عنوان کرد: همین مسئله سبب می شود که پیشرفت چندانی در رشته‌های علوم انسانی دیده نشود.

مدیر گروه زبان و ادبیات عرب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در رشته‌هایی که با مشکلات روزمره جامعه پیوند خورده‌اند، روند پیشرفت از سرعت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.