یک تنبیه باشکوه روی صحنه تئاتر – اخبار فرهنگی هنری

به گزارش خبرآنلاین، این نمایشنامه امید سهرابی نوشته، و امیرکاوه آهنین جان به همراه فقیهه سلطانی در آن بازی می‌کنند.

بهزاد مرتضوی کارگردان این نمایش در خصوص چگونگی به صحنه بردن آن، گفت: «این متن را سال ۸۵ در یک نمایشنامه‌خوانی خوانده بودم. من آن موقع دستیار رویا تیموریان و جمال اجلالی بودم. از همان زمان هم قصد داشتم «یک تنبیه باشکوه» را اجرا کنم. که بالاخره امسال این اتفاق افتاد.»

وی ادامه داد: «به نظرم  این زمان برای اجرای نمایشنامه مناسب است. شاید اگر دو سال پیش شرایط برای اجرای تئاتر مهیا بود، نمایش «آدم‌های خیس» را روی صحنه می‌بردم»

این کارگردان با اشاره به عوامل این نمایش عنوان کرد: «به جز خودم باقی افراد این نمایش حرفه‌ای هستند. از آن‌جایی که متن، متن خوبی بود، دوستان لطف کردند و حضور در این نمایش را پذیرفتند. کار بعدی‌ام «خرگوش‌های اول» به صورت کارگاهی اجرا می‌شود و نیازی به عوامل حرفه‌ای ندارد اما نمایشنامه «یک تنبیه باشکوه» به عوامل حرفه‌ای نیاز داشت.»

مرتضوی در خصوص چرایی اجرای این نمایش در تالار حافظ گفت: «تنها دلیلش این است که ما را به تئاتر شهر راه نمی‌دهند. دلیلش را هم نمی‌دانم، اما اگر قدرت انتخاب داشتم تالار چهارسو را برای اجرای این نمایش انتخاب می‌کردم.»

دو بازیگر «یک تنبیه باشکوه» در نقش زن و شوهری جوان ظاهر می‌شوند که درموقعیتی خاص گرفتار شده‌اند. آنان در این موقعیت دست به کاری که نباید بزنند،می‌زنند و تنبیه می‌شوند، تنبیه این زن وشوهر،نمایش زندگی خود است بنابراین آنان شروع به نمایش زندگی خود می‌کنند.

طراحی صحنه «یک تنبیه با شکوه» را سیامک احصایی انجام می‌دهد و نرمین نظمی طراح لباس آن است. همچنین ابراهیم اثباتی آهنگساز شناخته شده عرصه موسیقی هم برای این اجرا آهنگسازی می‌کند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: مهدی خان احمدی،منشی صحنه: شادی اسدپور،طراح پوستر و بروشور: مهران زمانی،روابط عمومی :فروغ سجادی وعکاس: سارا ساسانی.

 این نمایش به مدت یک ماه در تالار حافظ اجرا خواهد شد.
 

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.