یک سیتروئن دیگر به بازار خودروی کشور وارد می گردد

«مجله ماشین» – منابع آگاه در بازار خودرو خبر دادند که گروهی از وارد کنندگان خودرو، درصدد عرضه سیتروئن سی ۴ پیکاسو در کشور می باشند. این خبر هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما از سوی بعضی وارد کنندگان خودرو تایید شده است. البته در میان فهرست خودروهای مجاز وارداتی نام سیتروئن ملاحظه نمی شود، اما طی ماه های قبل اتومبیل های گوناگونی در بازار عرضه شده که طبق قوانین مجاز به ورود نبوده اند.

مشخصات نمونه های سیتروئن سی ۴ که از سوی سازنده فرانسوی عرضه می شوند به شرح ذیل است:

سیتروئن c ۴ پیکاسو با ۴ پیشرانه گوناگون، در این میان ۲ موتور بنزینی و ۲ پیشرانه توربو دیزل قابل سفارش است و بسته به گونه موتور با جعبه دنده‌های ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک قابل گزینش است. نکته درخور نگرش اینکه هر دو موتور بنزینی و ۲ پیشرانه دیزل که همگی از گونه ۱،۶ لیتری می باشند، هر کدام در گروه خود موتورهایی یکسان، ولی با توانهایی گوناگون می باشند. ناگفته نماند که موتورهای بنزینی قابل سفارش برای این ماشین ساخت ب‌ام و می باشند. بیشترین توان و گشتاور دو موتور بنزینی این ماشین که اولین آنها vti ۱۲۰ نام دارد و آن دیگری thp ۱۵۵، بترتیب برابر با ۱۲۰ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتون متر و گونه توربو آن ۱۵۵ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر است. در این میان گیرباکس هر دو این موتورها از گونه ۶ سرعت دستی است است.

 

به گزارش وب پایگاه اینترنتی «مجله ماشین»، بیشترین توان و گشتاور اولین موتور ۱،۶ لیتری توربو دیزل قابل سفارش برای این سیتروئن بترتیب برابر با ۹۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتون متر است. این موتور بگونه استاندارد تنها از جعبه دنده ۶ سرعته دستی بهره مند خواهد بود. بیشترین توان و گشتاور دیگر موتور توربو دیزل ۱،۶ لیتری ۸ سوپاپه قابل سفارش برای پیکاسو که موتور ماشین این آزمایش نیز بود بترتیب برابر با ۱۱۵ اسب بخار در ۳۶۰۰ دور و ۲۷۰ نیوتون متر از ۱۷۵۰ دور در دقیقه، شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۱،۳ ثانیه و بیشترین سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. میانگین مصرف سوخت این ماشین نیز ۲۵ کیلومتر بر هر لیتر است. این موتور بگونه استاندارد از گیرباکس ۶ سرعته دستی سود می‌برد، ولی با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک etg۶ نیز قابل سفارش است. نسل نو پیکاسو نسبت به مدل پیشین تا اندازه‌ای کم مصرف تر شده که بزرگترین انگیزه آن کاهش وزن ۱۴۰ کیلو گرمی این ماشین نسبت به نسل پیشین است. همه موتورهای نامبرده در بالا از سامانه اتوماتیک استارت استاپ که موتور را در پشت چراغ قرمزها و راهبندانها خاموش کرده و از این راه از مصرف بیهوده سوخت میکاهد نیز بهره مند می باشند.

 

 

 با گذشت زمان از آنجا که بسیاری از خریداران به خرید خودروهای با طراحی روز روی آورده بودند سیتروئن نیز از شیوه طراحی سنتی و نو آورانه خود دست شست و به ساخت خودروهای با طراحی عادی تر پرداخت. این روند تا آنجا پیش رفت که نسل کنونی سیتروئن سی‌ ۴ هاچ بک بیشتر شبیه به فولکس واگن گلف شده است تا یک سیتروئن اصیل. نسل نو سیتروئن سی‌ ۴ پیکاسو، اما دوباره چهره یک سیتروئن اصیل را بنمایش می گذارد.  

تهیه خبر و عکس: رضا انصاری فرد – دانمارک

 

پایان خبر/

تاریخ ارسال : دوشنبه ۲۹ مهرماه
ساعت ارسال : ۱۰:۵۵


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.