یک مدال دیگر برای کاروان رئیسعلی دلواری/ رستمی : مدال نقره ام هدیه به شهدای شلمچه

در ادامه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲، روح الله رستمی ملی‌پوش دسته ۶۷٫۵ کیلوگرم وزنه برداری قدرتی (پاورلیفتینگ) ایران موفق شد مدال نقره این دسته را بر گردن آویزد و تعداد مدالهای ایران را به ۶ برساند.
رستمی در حرکت اول وزنه ۲۰۵ کیلویی را به روی سینه قرار داد و با موفقیت بالا برد. رستمی در حرکت دوم مقابل وزنه ۲۰۸ کیلویی هم موفق بود. رقیب چینی که جدی ترین حریف رستمی برای کسب مدال طلا بود، در حرکت اول خود وزنه ۲۱۸ کیلویی را زد تا با شکستن رکورد پارالمپیک، مدال طلایش قطعی شود. رستمی که قصد داشت نقره اش را در رقابت با حریفان قطعی کند، برای وزنه سوم درخواست ۲۱۰ کیلوگرم کرد که موفق نشد آن وزنه را بالای سر ببرد اما مدال نقره اش پا برجاماند. لیو لی چینی هم در حرکت آخر برای وزنه ۲۲۶ کیلوگرمی که رکورد جهان بود روی صحنه آمد و موفق شد با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک قهرمان شود. وزنه بردار مصری نیز صاحب مدال برنز شد.
روح الله رستمی پس از کسب مدال نقره در جمع خبرنگاران گفت: نذر کردم مدال نقره ام را تقدیم کنم به مردم ایران و شهدای شلمچه. از مدالی که گرفتم رضایت دارم. آقای دکتر رواسی سرمربی تیم صحبتهایی را در این خصوص که من باید رکورد بیشتری را می زدم داشتند. من هم عزمم را برای مدال جزم کرده بودم. واقعا ایشان و آقای آستارکی مربی من زحمات زیادی کشیدند و در انتخاب وزنه ها فوق العاده عمل کردند ولی من مقداری آسیب دیده بودم و به خاطر مریضی که قبلا داشتم بدنم عفونت هم داشت.
۴۱۴۱

وی همچنین گفت: رکورد من ۲۳۳ کیلوگرم است و اینجا با ۲۰۹ کیلوگرم نقره گرفتم اما واقعا تلاشم را برای طلا کردم.
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.