یک میلیون و ۵۰۰ مسکن مهر سال جاری در کشور به بهره برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی:

نیکزاد گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته طی سال جاری حداقل یک میلیون و ۵۰۰ واحد مسکن مهر افتتاح می شود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی نیکزاد در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مهمترین هدف این وزارتخانه از اجرای طرح های مسکن و راه سازی کمک به اقتصاد کشور، کاهش تورم و سرعت بخشیدن به موتور محرک اقتصادی است.

وی گفت: پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر که امروز در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید، مربوط به طرح های اجاره ۹۹ ساله، اجاره پنج ساله، خودمالکین، بافت فرسوده، آماده سازی مشارکتی و طرح های مربوط به شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران است.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت ۹۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح مهر روستایی و شهری در سیستان و بلوچستان انجام شد که از این تعداد تاکنون ۴۰ هزار خانه به متقاضیان واگذار شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: با حمایت دولت و توجه وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از انواع طرح مسکن مهر در کشور به بهره برداری می رسد.

وی گفت: از این تعداد واحد مسکونی ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه سیستان و بلوچستان است که ۹ هزار خانه آن روستایی و ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانه شهری است.

وی افزود: باقیمانده واحدهای مسکونی در دست ساخت از کل ۹۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر تا شهریور ماه ۹۲ در استان به بهره برداری می رسد.

بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی و درخواست مسئولان دستگاه های دست اندرکار ساخت پنج باب مسجد، چهار باب مدرسه، ادامه طرح های راهسازی، تعیین تکلیف اجاره هواپیماهای شرکت تفتان ایر و ارمنستان نیز مورد تصویب قرار گرفت.

افتتاح پنج هزارو ۲۰۰ واحد مسکن مهر، بهره برداری از فرهنگسرای شهید مسلم کیخا زاهدان، بازدید از طرح های راهسازی و مسکن و شهرسازی و شرکت در شورای مسکن و حمل و نقل از برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی بهسیستان و بلوچستان بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.