یک کارشناس مسایل مذهبی: در دین اسلام، ولایت واسطه بین خدا و انسان است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

مدرس جامعه‌المصطفی(ص) قم با بیان این‌که «مردم‌سالاری دینی برترین مدل حکومتی در عصر حاضر است» گفت: مشروعیت و مقبولیت، دو اصل مهم در مردم‌سالاری دینی بوده و همین امر وجه تمایز و برتری آن با دیگر مدل‌های حکومتی را رقم می‌زند.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام “جواد اکبری‌مطلق” در سلسله نشست‎‌های دانشجویان که در دانشگاه زنجان برگزار شد نماز، روزه، خمس، حج و امامت(ولایت) را پنج اصل اساسی در دین مبین اسلام دانست و اظهار نمود: همواره در طول تاریخ فلسفه دین درحد فاصل خداوند متعال و انسان واسطه وجود داشته است و این را iبه مثابه امری فطری می‌دانند که در تبیین این واسطه هرکس روش و مسلک ویژه خود را دارد که ما از آن iبه نام ولایت یاد می‌کنیم.

وی iبه تشریح واسطه در ادیان آسمانی پرداخت و گفت: در یهودیت، بین انسان و خداوند سبحان «حکمت» واسطه بوده در دین مسیحیت بشر iبه اضافه جنس خدا iبه ایفای نقش می‌پردازند، اما در دین مبین اسلام بشر همواره iبه واسطه ائمه معصومین(ع) راه هدایت را طی می‌کند.

این مدرس جامعه‌المصطفی(ص) قم، ولایت را واسطه بین خدا و انسان در دین اسلام عنوان نمود.

جوادی‌مطلق با بیان این‌که «مشروعیت و مقبولیت دو اصل اساسی در مردم سالاری دینی است» گفت: مردم سالاری دینی برترین مدل حکومتی است که مشروعیت اصل برتری بر سایر مدل‌های حکومتی همچون دموکراسی می‌باشد.

وی یادآور شد: در باب عقل در ادیان تأکید بسیاری شده است که براین اساس می‌توان پی برد هر چیزی که عقل iبه آن حکم کند، شرع برآن سفارش نموده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.