یک کامپیوتر از هر ۶ کامپیوتر، آنتی ویروس ندارد

ماندانا سجادی: McAfee درطول یک ماه ، به صورت داوطلبانه ۲۷ تا ۲۸ میلیون کامپیوتر را که از آنها برای اتصال به اینترنت استفاده می شد مورد نحلیل و بررسی قرار داد.

محققین دریافتند که ۱۷ درصد کامپیوتر ها هیچ گونه حفاظ امنیتی ندارند و یا نرم افزار امنیتی آنها به علت پایان یافتن دوره اشتراکشان ، از کار افتاده است.

این تحقیق روی کامپیوتر های ۲۴ کشور جهان انجام شده است و آمریکا از آخر پنجم است!

استیو پتراکا ، معاون ارشد کمپانی و مدیر کل بخش امور مشتریان، مشاغل خرد و موبایل در بیانیه ای اظهار داشت:” آزادی گشت و گذار در اینترنت ریسک خطرات ناخواسته را بالا می برد و مجرمان سایبری این دست از کاربران را شکار می کنند.در جهانی که روز به روز خطر حملات سایبری در حال افزایش است، این بخش ۱۷ درصدی بهتر است قبل از این که خیلی دیر شود ،هر چه سریعتر نرم افزار های ضد ویروس سیستم هایشان را به روز کنند.”

به گزارش McAfee ، مصرف کنندگان سراسر جهان گفته اند در حدود ۲۷ درصد از فایلهای‌شان امکان بازیابی مجدد ندارد.

متخصصان امنیت سالهای سال است که به کاربران هشدار می دهند که کامپیوتر های محافظت نشده نه تنها ریسک خطر را برای کاربران آن سیستم خاص بالا می برند بلکه برای کامپیوتر های محافظت نشده سراسر جهان هم خطر ناکند و توسط بات نت برای حمله به سایر کامپیوتر ها مورد استفاده قرار می گیرند.

آخرین حمله بد افزاری به نام Flashback  که به بیش از ۶۰۰ هزار کامپیوتر مکینتاش – بیش از یک درصد مکینتاش های جهان – آسیب رساند ، عمق مسئله را نشان می دهد. به گفته متخصصان امنیت کاربران مکینتاش ها بر این باورند سیستم عامل OS X کامپیوترشان در برابر همه حملات سایبری مقاوم است و بنابراین اکثرا هیچ اقدامی برای محافظت بیشتر از کامپیوتر خود انجام نمی دهند.

با این حال محققان امنیتی سیمانتک و لابراتوار کسپرسکی در این مورد هشدار داده اند که هر چقدر محبوبیت سیستم های اپل بالاتر می رود بیشتر مورد توجه هکر ها قرار می گیرند.

دیوید جانسون تحلیلگر فارستر ، ۶ آپریل در یک پست وبلاگی نوشت: کاربران مکینتاش باید بفهمند که در سیستمشان به روی تهدید های امنیتی باز است. او ادامه داد : و اگر چه مکینتاش ها آسیب پذیر شده اند اما باید بدانیم که در واقع هر کامپیوتری که متصل به اینترنت است در معرض خطر قرار دارد.

در آماری که McAfee ارائه داده کشور فنلاند که تنها ۹٫۷ درصد از کامپیوتر هایش سیستم محافظتی ندارند در راس امن ترین کشورها قرار گرفته است .

سنگاپور پایین رتبه را به خود اختصاص داده زیرا ۲۱٫۷۵ درصد از کامپیوتر های شخصی در این کشور محافظت نشده اند. این کشور همچنین بالاترین درصد کامپیوتر هایی را دارد که آنتی ویروس نصب کرده اند اما آن را به روز نکرده اند یعنی آنتی ویروس ۱۱٫۷۵ درصد کامپیوتر هایشان از کار افتاده است.

اما اسپانیا بالاترین درصد کامپیوتر هایی را دارد که هیچ برنامه آنتی ویروسی روی آنها نصب نشده! در این کشور ۱۶٫۳۳ درصد از کل کامپیوتر ها هیچ گونه برنامه امنیتی ندارند!

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.