“یگان ویژه هوابرد انگلیس در مرز سوریه مستقر شده است”

خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» به نقل از دو نشریه معتبر انگلیسی نوشت اعضای سابق یگان ویژه هوابرد انگلیس، معروف به «اس. آ. اس» برای شورشیان مسلح مخالف بشار اسد پایگاه های آموزشی تشکیل داده اند. منبع خبر این نشریات، اطلاعاتی است که برخی از اعضای ارتش انگلیس در اختیارشان گذاشته اند.

با گسترده تر شدن ابعاد بحران سوریه و افزایش فعالیت گروه های مسلح علیه دولت بشار اسد، کشورهای غربی نیز فعالیت های خود را برای ساقط کردن دولت سوریه شدت بخشیده اند. جدیدترین اخبار در این زمینه، از کمک نظامی علنی غرب از شورشیان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، برخی نشریات انگلیسی از آموزش نظامی شورشیان سوری توسط نظامیان سابق انگلیسی خبر داده اند. در همین حال، برخی کشورهای عرب منطقه نیز برای این گروه ها سلاح ارسال می کنند و آمریکا نیز نقشی فعال در این زمینه در پیش گرفته است.

در همین رابطه، خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» به نقل از دو نشریه معتبر انگلیسی نوشت اعضای سابق یگان ویژه هوابرد انگلیس، معروف به «اس. آ. اس» برای شورشیان مسلح مخالف بشار اسد پایگاه های آموزشی تشکیل داده اند. منبع خبر این نشریات، اطلاعاتی است که برخی از اعضای ارتش انگلیس در اختیارشان گذاشته اند.

بر این اساس، شماری از واحدهای رزمی شورشیان که در حال حاضر در درگیری ها حضور دارند، از جمله افرادی هستند که در این دوره های آموزشی شرکت داشته اند. این پایگاه های آموزشی در مرز سوریه و عراق برپا شده و تاکنون حدود ۳۰۰ نفر در آن آموزش دیده اند. وظیفه آموزش این افراد، به عهده تعدادی از کماندوهای سابق ارتش انگلیس است.

علاوه بر این، گزارش ها حاکی از آن است که کشورهای عربستان و قطر، علاوه بر کمک های مالی، تسلیحات و تدارکات نظامی نیز در اختیار شورشیان قرار می دهند. آمریکا نیز هرچند اعلام کرده که کمک هایش به وسایل ارتباطی و ماهواره ای محدود می شود، اما با دخالت مستقیم در ارسال سلاح ها، مقصد تسلیحات قطر و عربستان را هدایت می کنند.

علاوه بر این، آمریکا از طریق یک سلسله اقدامات دیگر، از جمله تلاش برای جلوگیری از عبور و مرور هواپیماهای ایرانی به سوریه، سعی دارد فشارها را بر دولت این کشور افزایش دهد.

به این ترتیب، در حالی که دولت های غربی همواره اصرار دارند بحران سوریه ریشه ای داخلی دارد و حمایت های آنان از شورشیان، تنها به کمک های انسان دوستانه محدود می شود، اما واقعیت امر آن است که در پی ناکامی این کشورها از دست زدن به اقدام مستقیم نظامی تحت لوای شورای امنیت، آن ها سعی دارند از طریق کمک های نظامی نهایت تأثیرگذاری ممکن را بر روند اوضاع در سوریه داشته باشند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.