۱۰ خبر پربازدید سیاسی ایسنا در ۷ بهمن

توصیه های انتخاباتی روحانی/افزایش مبلغ یارانه در سال ۹۹ به ۷۲ هزار تومان / هشدار رییسی به قاتلین شهید سلیمانیو… در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

با صندوق رای قهر نکنیم/مجلس هم برای شما، نوش جان‌تان

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اولین خبر پر بازدید امروز توصیه های انتخاباتی رئیس جمهور در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور، بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دراین همایش تاکیدکرد: با صندوق رای قهر نکنیم ولو این که در تهران ۳۰ کاندیدایی، کاندیدای کمتری داشته باشیم یا در جایی که ۶ کاندیدا دارند، ۴ کاندیدا داشته باشیم. اگر در انتخابات مردم نقصی و ایرادی دیدند خواهش می‌کنم که در روز انتخابات یعنی دوم اسنفد ماه که روزی تاریخی است کاری نکنیم که صندوق‌های ما خلوت باشد و بگذاریم همه پای صندوق‌های رای بیایند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به بعضی جریانات حاکم بر برخی دستگاه‌ها، گفت: شماها که در جلسات خصوصی و اتاق‌های فکر خود می‌گویید مجلس بعدی صد در صد برای ما است؛ خوب الحمدالله؛ اگر مجلس بعدی برای شماست دیگر چرا اینقدر غصه می‌خورید؟ بگذارید لااقل مشارکت شکل بگیرد و رقابت بالا برود و مجلس هم برای شما باشد نوش جان‌تان. ما مشکلی با این داستان نداریم.

استنکاف صدا و سیما از پخش مستقیم سخنرانی روحانی با وجود هماهنگی قبلی

در همین رابطه معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در توییتی از استنکاف صدا و سیما از پخش مستقیم سخنرانی روحانی در این همایش با وجود هماهنگی قبلی خبر داد.

مهدی در کامنتی برای این خبر پیشنهاد داد که بجای پخش زنده دوربین صدا وسیما از دوربین زنده اینستاگرام استفاده کنید.

***

مبلغ یارانه در سال ۹۹ به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد

خبر افزایش مبلغ یارانه در سال ۹۹ به ۷۲ هزار تومان به نقل از سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور در سال ۹۹ هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

هادی قوامی با تشریخ آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون در سال آینده ۲۸ هزار تومان به مبلغ یارانه در سال ۹۹ اضافه خواهد شد و از ابتدای فروردین سال آینده رقم یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وحید رضا از این طرح استقبال کرد و نوشت: طرح بسیار مناسبی است.

تعدادی از مخاطبان از کم بودن این مبلغ انتقاد کردند.

محمد نوشت: هیچ افزایشی در کار نیست ، اتفاقا حدود ۲۸ توان کاهش دارد. مبلغ ۷۲ هزار جمع کمک معیشتی بنزین با یارانه خواهد بود.

یاسر هم درتایید کامنت محمد نوشت: اینکه باز کم شد.یه نفر ۴۵ تومن یارانه میگیره و ۵۵ تومن کمک معیشتی که جمعش میشه ۱۰۰ تومن.

***

اخطار فرمانده کل سپاه به آمریکایی‌ها

خبر بعدی هشدار سردار سلامی به تهدید فرماندهان سپاه از سوی آمریکایی ها بود که تاکید کرد: کسانی که فرماندهان ما را به ترور تهدید کرده اند اگر زنده بمانند قطعا از این گفته خود پشیمان خواهند شد.

تهدیدات ترامپ، تبلور تنفر ناشی از حقارت است

سخنرانی وزیر خارجه کشورمان در نشست هم‌اندیشی حفاظت از اموال فرهنگی ملت‌ها و میراث جهانی هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

محمد جواد ظریف در بخشی از این نشست تهدید رئیس‌جمهوری آمریکا برای نابودی مراکز فرهنگی و تمدنی ایران را مصداق بارز «تروریسم فرهنگی» بین‌المللی دانست و گفت: تهدیدات ترامپ تبلور تنفر ناشی از حقارت است. نه فقط تنفر از ایران و فرهنگ غنی ایرانی، بلکه تنفر از فرهنگ، تمدن و هر چیزی که بیانگر صلح و ثبات است. رژیم ترامپ با اقدامات نامتعارف و غیرعقلانی، سعی در پررنگ‌تر کردن نقشی ناخوشایند و منفی در تاریخ دارد حتی اگر به بهای نابودی بخشه‌ای زیبایی از تاریخ و هویت بشریت تمام شود. این رژیم قبلا نیز نشان داده است که به قوانین، رویه‌ها و حتی تعهدات بین‌المللی دولت خود پایبند نیست.

***

دیر یا زود با قاتلین شهید سلیمانی ملاقات خواهیم کرد، اما نه برای مذاکره

هشدار رییس قوه قضاییه به قاتلین شهید سلیمان در جلسه مسوولان عالی قضایی هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در بخشی از این جلسه گفت: دیر یا زود با قاتلین شهید سلیمانی ملاقات خواهیم کرد؛ اما نه برای مذاکره برای محاکمه و مجازات آن‌ها.

***

توضیحات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حواشی کاخ مرمر

خبر بعدی پاسخ روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات فتاح رئیس بنیاد مستضعفان پیرامون ساختمان برگزاری جلسات مجمع و همچنین محسن هاشمی، ریاست شورای شهر تهران بود.

***

باهنر: اصولگرایان با دولیست حتماً انتخابات را می‌بازند/ اصلاح‌طلبان کاندیدای کافی دارند ‌

گفت و گوی ایسنا با محمدرضا باهنز، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین هم از دیگر اخبار پر بازدید امروز بود .

وی هم بر تک‌لیست بودن اصولگرایان مصر است و هم به وجود کاندیدای کافی برای اصلاح‌طلبان معتقد؛ او از یک‌سو برخلاف بیشتر همفکرانش از پیروزی پیشاپیش جریان متبوعش در «رقابت‌»ها خاطرجمع به‌نظر نمی‌آید و در همین راستا تصور می‌کند بدنه اجتماعی اصلاحات نیز پای صندوق‌ها می‌آیند تا به تعبیر او میان «بد و بدتر یا حتی خوب‌ و خوب‌تر» یکی را برگزینند.

مجلس آینده یک‌دست خواهد بود

خبر پر بازدید بعدی در همین رابطه درخواست بررسی رد صلاحیت‌های سیاسی با اغماض بیشتر از سوی رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی بود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه «مجلس یازدهم از نظر طیف‌بندی‌های سیاسی مجلسی یک دست خواهد بود»، گفت: من فکر می‌کنم در مجلس آینده اقلیتی از اصلاح طلبان بتوانند به مجلس ورود کنند و این باعث می‌شود تنش و درگیری در مجلس بعدی قابل توجه باشد.

نادر با مزاح در کامنتی برای این خبر نوشت: مجلس با دو دست هن برای مردم کاری نکرد. چه رسد به یکدست.

 دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

بیش از ۱۳۰ نامزد اصلاح‌طلب در تهران تأیید صلاحیت شده‌اند

حضور جناح‌های مختلف موجب نشاط در انتخابات می‌شود

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.