۱۲۴ هزار تن کیوی و مرکبات مازندران به خارج از کشور صادر شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: تاکنون ۱۲۴ هزار تن کیوی و مرکبات استان به ارزش حدود ۵۹ میلیون دلار از گمرکات کشور به کشورهای روسیه، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، امارات، قطر،عمان، عراق و نیجریه صادر شده است.

۱۲۴ هزار تن کیوی و مرکبات مازندران به خارج از کشور صادر شد

به گزارش ممتاز نیوز، حسن خیریان‌پور افزود: طبق رایزنی های انجام شده موانع صادرات کیوی به کشور هندوستان در حال مرتفع شدن هست و مقدمات صادرات مرکبات مازندران به کشور چین نیز مهیا شد.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی های انجام شده و با پیگیری های استاندار در راستای فعال سازی دیپلماسی اقتصادی در روزهای آتی، صادرات مرکبات و کیوی مازندران شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان این که نمادسازی کالاهای تولیدی استان با جدیت در دستور کار است، گفت: دولت سیزدهم برای نوسازی و استانداردسازی کالای تولیدی و توجه به کیفیت محصولات باهدف رونق صادرات اهتمام ویژه ای دارد.

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.