۱۳ هزار نرم‌افزار برای ویندوز ۸ عرضه شد

شنبه ۲۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است موبنا- مایکروسافت اعلام نموده که نرم افزارهای ارایه شده برای ویندوز هشت به ۱۳ هزار رسیده است.

مایکروسافت همزمان با عرضه سیستم عامل ویندوز هشت، فروشگاه نرم افزاری تازهی را برای این پلاتفورم ارایه و مجموع نرم افزارهای ارایه شده در آن را ۱۳ هزار اعلام نمود.
مایکروسافت طی ۸ روز سه هزار نرم افزار به تعداد برنامه های خود در این فروشگاه نرم افزاری افزود و انتظار می رود تا پایان ماه جاری میزان نرم افزارهای ارایه شده برای ویندوز هشت به ۲۰ هزار برسد.
بر این اساس پیش بینی می گردد که در هر ماه مایکروسافت ۱۰ هزار نرم افزار تازه به تعداد برنامه هایش بیفزاید.

ویندوز ۸ (Windows 8) آخرین نسخه سیستم‌عامل ویندوز شرکت مایکروسافت است که در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد. ویندوز ۸ برای استفاده در رایانه‌های شخصی، تبلت ها و تلفن‌های همراه تولید شده است. این سیستم‌عامل هشتمین نسل از سیستم‌عامل‌های ویندوز است و به همین سبب نام آن را ویندوز ۸ گذاشته‌اند.

مایکروسافت قصد دارد سیستم‌عامل ویندوز ۸ را با پردازشگرهای ۱۲۸ بیت سازگار کند، ویندوز ویستا و ویندوز ۷ از پردازشگرهای ۶۴ بیت پشتیبانی می‌کنند.

از قابلیت‌های این سیستم عامل می‌توان به ارتباط سریع تر با استفاده از یواس‌بی۳ و بلوتوث۳، پشتیبانی از پردازنده‌های ARM، رمزگذاری کامل دیسک سخت، حساسیت نسبت به نور محیط، تشخیص چهره کاربر برای لاگین و لاگ اوت نمودن، رابط کاربری مترو، برجسته‌بینی سه بعدی و پشتیبانی تلویزیون بی سیم اشاره نمود.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.