۱۴ آبان، بها طلا، سکه و ارز در بازار تهران

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

۱۴ آبان، بها طلا، سکه و ارز در بازار تهران | چاپ |
یکشنبه ۱۴ آبان ساعت ۱۳:۴۷

بینا- کارشناسانی که به افزایش بهای طلا در هفته جاری معتقد می باشند بیان نموده اند با توجه به افت طولانی مدت بهای طلا در پی سیاستهای ضعیف بانکهای مرکزی جهان بها این فلز زرد در هفته جاری با افزایش مواجه خواهد شد.
به گزارش تفسیری بینا،برخی دیگر از کارشناسان براین باورند با توجه به اینکه بازار وارد فصل افزایش بها شده است بها طلا در هفته جاری افزایش خواهد یافت. کارشناسانی که به کاهش بها طلا در هفته جاری رای داده اند، اعلام نموده اند بهای طلا روز جمعه پس از انتشار یافتن نرخ بیکاری آمریکا به زیر کانال ۱۷۰۰ دلار رسید و افزایش شاخص دلار در هفته جاری منجر به کاهش بها این فلز زرد خواهد شد.

قیمت ارز و سکه در بازار داخلی

امروز سکه بهار آزادی طرح تازه با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته مواجه شد و به ۲۵۰ هزار تومان رسید. این سکه با ۵۰ هزار تومان کمتر توسط طلا فروشان خریداری می گردد. بدین ترتیب سود هر سکه برای معامله‌گران ۵۰ هزار تومان است.
امروز هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۶۳۵ هزار تومان و هر ربع سکه ۳۲۵ هزار تومان به فروش می رسد. این دو نوع سکه به ترتیب ۶۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان از دارندگان آن خریداری می‌شود.
نرخ این دو سکه با وجود کاهش بها سکه همه بهار آزادی، همچنان ثابت مانده و کاهش نیافته است.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی هم‌اکنون ۱۶۷۷ دلار معامله می‌شود که نسبت به چند روز گذشته شدیدا سقوط نموده است. با این حال بازار داخل به این افت چندان واکنش نشان نداده و تمایل به تبعیت از افت جهانی ارزش طلا ندارد.

همچنین در بازار ارز تهران هر دلار آمریکا فقط ۱۰ تومان نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته کاهش یافت و به مبلغ ۳۱۵۰ تومان معامله شد. صرافان این ارز را ۱۵۰ تومان کمتر از بها فروش از افراد خریداری می‌کنند.
یورو هم امروز ۴۲۰۰ تومان بها گذاری و به مبلغ ۴۰۰۰ تومان خریداری می‌شود. پوند هم ۵۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد اما بها خرید این ارز ۵۰۰۰ تومان است.
قیمت فروش و خرید درهم امارات نیز به ترتیب ۸۶۰ و ۸۰۰ تومان اعلام شده که نشان دهنده کاهش بها این ارز است.
امروز هر لیر ترکیه ۱۸۵۰ تومان به فروش می رسد و در مقابل این ارز به مبلغ ۱۸۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.